Dus, dus, dus..

Nu är vår lilla prinsessa lämnad på dagis och jag vet hur roligt dem kommer att ha där under dagen. Dagis firar nämligen 40 års jubileum, och det firas med ballonger, tumavtryck på en sten som dem fick ditforslad igår, uppträdanden.. TÅRTA, och väldigt mycket mer stod på schemat. Jag kommer att titta inom vid 16:00 tiden, och Kanske (bara jag inte lovade Marlene) vara utklädd jag med. Har jag sagt för mycket nu tro? Äsch, hittar väl någonting jag kan dra över mig.. haha, en svart soppsäck kanske. 

Morgonen började väldigt stessigt får jag säga. Martin gick nog upp Lite för sent för incheckningen var tydligen tidigare än planerat (han skall nämligen upp till Stockholm igen). Ella låg och snarkade i vår säng och ville absolut inte vakna av att vi höll på att härja utanför rummet heller.

Men hon vaknade till slut och jag råkade säga någonting med att hon hade behövt duscha, och ja, in springer hon, gäspandes och sträcker på sig och hoppar in i duschen. Dus, dus, dus.. Var bara att skölja henne snabbt, i med lite schampoo, tvätta med lite tvål, ut med det igen och sedan upp för att snabbtorka.

På med finklänningen, strumpbyxorna som ja, var Lite för stora, upp med håret i två toffsar och ett hårband på det. Blev så jäkla fin men hon ville dock inte ha på sig hårbandet och höll precis på att rycka av det när pappa kom till undsättning och berättade med lugn röst (fastän han var ûber stressad) att hon var så fin i det och att hon kommer att vara finast på hela dagis.. och då fick han ett gensvar, Jaaa.. och så var den krisen över. Tack underbara pappa.

Hade först tänkt att hon skulle vara någon slags tiger eller liknande, och hade därför velat ha ett par öron.. letade på både BR, och konstigt nog hade dem ingenting, Panduro (hade dem såklart som man skulle sitta själv och klistra och pärla) och sist gick jag in på teknik magasinet. Vad kommer han ut med? Jo, ett par kaninöron och en fluga som inte liknar mer än vad dem i playboy huset har? Så på denna vägen blev det att vi gick in på hm och köpte denna söta klänning med tillbehören till. Kunde inte ha blivit bättre... tillslut!




Fin skorna fick följa med i en påse bredvid.. tyvärr lite för stora för vår älsklings små fötter. Hoppas du får det bra idag vår älskling!


P.s Martin.. du är så älskad! Världens bästa man och pappa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback