Rufsigt hår..

Phu, en trött mamma och dotter idag verkar det som?

Jag vaknade 07:10 och rusade upp ur sängen, var dock tvungen att tänka några sekunder om det var helg eller vardag, och sedan sprang jag ner i trappan. Ella låg och sov och brydde sig inte alls om att en tokig mamma sprang rundor där nere och inte visste vart som var upp och ner.

Sprang upp igen för att väcka loppan men där stod Ella upp i sängen med håret åt alla håll och var på sitt underbara Ellahumör som alltid. På med kläderna, borsta tänderna och ut i bilen. Båda skrattade för att jag var så stressad men hon var förstående och på dagis var det inga problem att lämna, nu gråter hon inte ens lite grann utan strejkar lite när man lämnar över henne men så fort hon får ställa sig i fönstret och vinka så blir att så bra igen.

in i bilen igen, parkerade i parkeringshuset och sprang, ja, jag sprang hela vägen, tog inte en enda paus och phu kom in till jobbet 08:00 och jag börjar 08:00. Rätt så okej va?

Så nu sitter jag här med rufsigt hår, dricker kaffe och äter en bulle. Dagen började rätt så bra ändå tycker jag. Halvdag idag för mig och sedan blir det klipptid för att sedan invänta mamma som kommer ner från Sthlm.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback