Man längtar för varje morgon

Tyvärr blir det inte alls lika mycket bloggande längre, men jag vill ju inte sluta skriva helt heller, för detta är ändå någonting som har följt med sen Ella låg i magen och hela resan från att hon kom ut tills nu.

Jag hoppas ni fortfarande vill komma in här ibland för att läsa för det är ju för er jag skriver, och såklart även för mig själv och min familj. Det jag hade velat göra är någon slags utskrift för denna blogg, då jag har tänkt att ge det till Ella när hon fyller 18 år. Är det någon som vet hur man kan gå tillväga? Om det kanske finns någon sida som gör böcker eller annat liknande?

Annars har här hänt saker hela tiden, Ella grov som aldrig förr och tiden bara rusar förbi. Ser tjejer på jobbet som snart ska gå på mammaledighet och längtar själv tillbaka till min ledighet med vår Ella. Jag saknar henne innerligt varje dag som jag inte får vara med henne. Jag saknar den tiden vi hade tillsammans och jag är så jäkla stolt. Så stolt att få vara mamma till en så fin, så frisk dotter som hon. Jag vill kunna hålla henne hårt i min famn och aldrig släppa, och det är det som är det jobbiga när man lämnar henne på dagis, att det inte längre är jag som får vara med henne hela dagarna, utan det är dem.

Man längtar för varje morgon man lämnar henne efter att få hämta henne igen och även ännu mer till helgerna då man vet att man får någon extra dag att verkligen få rå om varandra ännu mer.

Men sen vet jag att Ella har det så himla bra på dagis, det är där hon utvecklas så mycket som hon gör, och det ska jag inte sticka under stolen med. Bara det att jag kanske är lite självisk och vill ha Ella för mig själv såklart. Har man varit hemma med henne så länge som man varit är det inte konstigt att man vill vara hemma med henne ännu mer och vara där för henne hela tiden.

Men snart så åker hela underbara familjen Lönneström/Olsson på en välförtjänt semester och kan nu äntligen få rå om varandra extra exta mycket.

Så jag hoppas ni där ute orkar vänta på mina inlägg ibland, och hpppas att ni har lite tålamod.







Kommentarer
Camilla

Hej Martina! Jag heter Camilla och kände din man Martin när vi var yngre. Jag hittade din blogg på hans facebook sida i samband med att ni fått barn o var nyfiken o ville se er lilla tjej. Har läst lite i din blogg och tycker att du skriver så himmla bra! Har själv en dotter som precis fyllde 1 så jag känner igen mig i mycket av det du skriver om! Hoppas det är ok att jag följer din blogg?! Hälsningar Camilla

2011-05-17 @ 19:06:31
Martina - Mamma till Ella

Hej Camilla. Vad glad jag blir att du tycker om min blogg. Jag har dock varit väldigt dålig på att uppdatera då man nu börjat jobba och är helt slut på kvällarna :) Men jag lovar att försöka bli bättre, vill ju inte sluta att skriva helt heller.



Vad är det du heter i efternamn? Martin var lite osäker :)



Är det första barnet och går allting bra? Hur länge ska du vara mammaledig?

Ha det gott, Kram Martina

2011-05-19 @ 10:00:09 | http://frumammapappabarn.blogg.se/
Camilla

Kan tänka mig att det inte är lika prioriterat att blogga när man väl börjar jobba! Verkar som att Martin kom på det - han skrev på min facebook-sida ;) Kroon heter jag om du har facebook kan du kika in hos mig!

Ja det är första barnet och allt går himla bra!!!! Ska vara hemma till 1/9 är tanken!

2011-05-20 @ 06:54:55
Martina - Mamma till Ella

Camilla: Precis, tyvärr blir det ju så, men jag saknar ändå att skriva här, så det blir nog mer nu hoppas jag! :)



Jaa, han var inne på facebook så kom han på sen att det borde vara du, och det var det :) vad kul!



Det är en tjej du har va? Har hon fyllt ett eller hon blir ett?



Ja, åh vad skönt, har ni fått någon dagisplats ännu?

Kram.

2011-05-20 @ 09:55:59 | http://frumammapappabarn.blogg.se/
Camilla

Ja vi har en liten tjej som heter Filippa och hon blev 1 i slutet av april! Kan inte fatta vart det året tog vägen men jag tycker det blir roligare och roligare! Ja vi har fått plats på den förskola vi önskade så det känns himmla skönt, även om jag måste erkänna att det känns konstigt att det inte är vi som får umgås med henne heela dagarna längre

;( hur går det för Er tjej på förskolan? Ha en skön söndagkväll!!!

2011-05-22 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback