Ja, är det nu trotsen börjar smyga sig på tro?

Kom och hämtade Ella på dagis vid halv sex och där var bara min lilla loppa och en tjej som var lite äldre kvar. Verkade dock haft det himla mysigt där inne, såg att Ella satt i frökens knä och läste eller om det var pussel dem höll på med så det gick ingen nöd på Ella inte.

Dock känns det så hemskt ibland när man kommer så sent och hämtar och det bara är hon kvar, men som tur är händer det inte så ofta.

Vi var iallafall och handlade innan och såklart hade jag glömt en femma/tia hemma så jag kunde inte få tag i en kundvagn. Så Ella blev överlycklig när hon fick springa runt fritt i butiken. Allt skulle plockas med och sedan kastas åt sidan för att ta nya spännande saker. Vi var inne i leksaksaffären jättekul så hon fick leka med lite andra saker än bara salladshuvudet eller falukorven.

Rutschkana hade dem även utanför butiken som gärna ville provas på, när jag sen skulle ta upp henne och gå blev det ett jäkla liv, viker hela kroppen och lägger sig ned på marken och vill absolut inte gå därifrån. Ja, är det nu trotsen börjar smyga sig på tro?

Tog även en runda med vagnen när vi kom hem så vi fick lite luft innan vi gick in och sedan var det dags för Ella att inta pyjamasen och välling. Så nu sover hon så gott och jag sitter här med slingfärg i håret och är snart redo för att skölja ur det. Man vet dock aldrig vad man kan vänta sig när man gör sånt själv, så håll tummarna för att det inte blir grönt iallafall.

Nu är det bara Martin som ska komma in genom dörren också så kan jag slappna av..








Kommentarer
Mamma Stina

Jag vet, denna dagisstress med hämtning...



Detsamma till dig!

2011-05-25 @ 08:48:05 | http://minbebis.com/blogg/stina/
Lilla H

ja det e säkert trots, ibland önskar man att de kunde låta bli att visa det bland folk haha

min dotter har fått bäras ut också

2011-05-25 @ 10:46:13 | http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback