Jag längtar så tills imorgon eftermiddag.

Förlåt, förlåt, förlåt för dålig uppdatering. Mycket händer och bloggen läggs tyvärr långt ned på listan för tillfället.

Jag har hunnit jobba en hel vecka sen jag skrev senast, men allting går jätte bra. Känns dock fortfarande väldigt overkligt och man saknas sin familj något otroligt mycket. Nu märker man ännu mer hur jäkla underbart det är att komma hem till sina, att få krama om dem och verkligen mysa ner sig i soffan.

Dagarna blir långa såklart, men Ella har det super bra på dagis och blir hämtad av Martin tidigare vissa dagar, och blir därför en helt perfekt blandning.

Jag jobbar nu ungerfär 90% och är super glad för att jag fick dem tiderna som jag fick. Tisdagar och Onsdagar slutar jag numera 15:30 istället för fem och gu vad det känns skönt. Den en och en halv timma gör super mycket för oss alla och vi får mer tid med varandra.

Helgerna kommer ju nu bli ännu mer underbara än vad dem varit förut. Nu blir det fredagsmys och allt vad det heter, och jag längtar så tills imorgon eftermiddag.

Men som sagt jobbet går super bra och jag har redan beställt en vagn, en Brio sulky, super fin och såklart till personalrabatt, perfekt. Kul att äntligen få jobba med produkter som man tycker är roliga, och kontoret är verkligen super fint. Varje gång man kommer in genom dörrarna blir man mött av glada färger, vagnar och en himla massa leksaker.

Tal om annat. Förra veckan hann vi med att åka upp till Sthlm på fredagen, dop på lördag förmiddag och sedan hem på kvällen för att sedan fira svärmor som fyllde 60 år i söndags. Intensiv men himla bra helg. Vi tog med oss mamma ned också, blev en super trevlig roadtrip på ca 60 mil, mamma fick mer tid att få träffa Ella och såklart oss, och sedan en efterlängtad brunsch på söndagen för att sedan ta flyget hem på kvällen. Kunde inte ha blivit en mer impulsiv och underbar helg.

Jag har förresten fått äran att bli gudmor till min bästa väns underbara lilla dotter. Och jag är så stolt. Allt gick super bra på dopet och hon var ju så snäll och så go. Efteråt blev det fika och presentöppning för att sedan som sagt ta bilen och köra hem igen. Vad gör man inte för sin guddotter:)

Nu ligger min lilla plutta och sover. Blev sent på dagis för henne idag då Martin är i Sthlm tills imorgon, så det blir inte många timmar man får se henne tyvärr. Imorgon blir det tidig hämtning för henne och sedan får dem bara invänta lilla mamman som ska komma hem också, slutar vid fyra på fredagarna så de är också himla skönt, och så blir det att ha en efterlängtad middag med taccos och fredagsmys.

Ha en underbar kväll.



Guddotter Wilma med sin gudmor.



Underbara svärmor.

Faster och gudmor Jeanette.





Tillsammans är vi starka



Fick Ellas mat värmd och serverad i denna snygga design. Fint ska det va.














Ella med bästa mormor.







Kommentarer
Jennie edinge

Och då ska du kolla upp brio sing till mej.. Är inne på den nu.. Åhhhh, jag är hopplös med vagnar:-)))

2011-03-24 @ 22:09:57
Magda

Vilka fina in bjudningdskort, gjorda på nätet? Vet du vilken sida?

2011-03-27 @ 13:43:46
Martina - Mamma till Ella

Jennie: Vill du ha den vagnen? :) jag beställde den Brio Spin, svart/rosa. Suuper fin! :)

2011-03-28 @ 13:32:31 | http://frumammapappabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback