Ja, det tar sin lilla tid.

Nu är Ella fix och färdig för natten. Blir dock lite extra utöver det vanliga, då hon är sjuk. Mycket mediciner och dylikt, för nu vill vi verkligen att dem dumma bacillerna ska väck.

Numera blir det:

• Byte av blöja
• Insmorning av mini derm, len och fin hud.
• Pyjamas
• Alvedon
• Hostmedicin
• Näsdroppar
• Pencillin (Lider med henne när hon måste ta den, smakar säkert som den luktar)
• Tandborstning
• Slutligen välling

Ja, det tar sin lilla tid, men när medicinen är väck blir det betydligt mindre. Borstar ni tänderna på era Efter att dem druckit välling eller Innan? Vi får göra det innan då Ella nästan alltid somnar när hon får välling, så känns lite dumt att väcka henne för att just borsta tänderna.  

Annars har vi mest tagit det lugnt, var ute och gick lite nu på eftermiddagen så vi skulle få i oss lite luft. Men annars är det nog bäst att hålla sig inne när pärlan inte är riktigt hundra ännu. Men öronen verkar betydigt bättre redan, vet ju själv att pencillin börjar verka nästan direkt. Kände jag när jag hade halsfluss för några månader sedan.

Vi var ju som sagt på vårdcentralen igår och där var en yngre tjej som tog emot oss, och kändes riktigt orutinerat från hennes sida. Fick tillochmed ta in en läkare som fick hjälpa till istället. Men, det var ju bra, så vi gick därifrån med rätt information.

Nu hade jag tänkt ta lite egentid nere i soffan och invänta älsklingen. Kommer dock i natt, men vet iallafall att han kryper ned hos mig. Ha nu en underbar kväll.

Bildregn, märks väl att jag älskar att fota vår lilla stjärna:) 



Ella älskar att titta ut, vinka till grannarna eller bara titta på fåglarna.





Vår fina lilla sessa.



Knack knack.


Sunshine of my life.



Kommentarer
ellenojag

Amen usch, dagisbassilusker hos er också? jag hoppas verkligen det blir bättre i vår, när de kan vara ute lite mer på dagis, kanske hjälper LITE iaf :)

krya på lilla tjejen! kram

2011-03-02 @ 21:37:47 | http://ellenojag.blogspot.com
Charlotte

Hej! Vilken söt liten tjej ni har!

Ja det går nog att ordna. Maila mig gärna på [email protected]



Mvh Charlotte

2011-03-03 @ 07:17:50 | http://enelfindelmar.blogg.se/
Hanna

Vad söt! :D

2011-03-03 @ 10:35:45 | http://hhildas.blogg.se/
Jessica

Hoppas hon blir frisk snart. Nikki är med sjuk nu. Gissar på influensa :/

Jag borstar med hennes tänder innan då hon me ligger och äter sin välling i sängen och somnar med det. Skulle man sen borstat hade de säkert bara blivit pigga igen :p

2011-03-03 @ 13:51:46 | http://iiicaa.blogg.se/
Malin - Mamma till Lily

jag har så jäkla problem med tandborstningen av min lilla tjej då hon total vägrar öppna munnen då jag tar fram en tandborste. Är glad omdet blir 5 sekunder med tandborsten i munnen på henne.. :S

Är ganska orolig då hon äter väldigt mycket sött.. Hon är sjuk hela hela hela tiden och matvägrar allt. Hon äter inte välling eller gröt.. inte fil, dricker inte mjölk. det enda hon dricker är saft :S och ger jag henne inte det så torkar hon ut då hon knappt äter något och så har det varit i fyra månader nu:S



Så är jätte orolig att hon ska få hål i tänderna :((

Någon som har ett knep med tandborstningen? har provat olika tandborstar, eltandborsten går liiite bättre men inte alls så jag hinner ta på varje tand..

2011-03-03 @ 22:18:22 | http://m4ll4n.blogg.se/
Jessica A

Goa bilder, måste ju vara superkul att kunna stå där och titta på alla utanför!



Här borstar vi tänderna efter vällingen och då är det ingen risk att någon somnar. Bråk och skrik varje gång.... kanske till viss del beroende på en trött tjej!?

2011-03-04 @ 11:04:10 | http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Maja

åh stackars er! vi har ju också varit mycket sjuka så vet hur det är med alla de där rutinerna. Vi ger fortfarande hostmedicin till Siri vissa nätter. Både hon och jag har en envis förkylningshosta som inte ger med sig. Känns så hemskt när man ska ge den, vi har sån spruta som vi sprutar in i munnen och hon skriker varje gång. Jonas får göra det för jag tycker det är för hemskt :( alvedonen är lättare för den smakar gott så då blandar vi bara ner lite i vällingen de nätter hon behövt.



Ang det där med att borsta tänderna så gör vi det innan vällingen. För precis som du skriver så kommer de ju till ro och oftar somnar vid flaskan. Känns ju helt fel och ta upp dem och börja borsta tänderna då?! nu när de är så små tror jag mer det är viktigt att de vänjer sig vid tandborsten. Det blir inte så noga heller för hon rycker bara bort den och vill borsta själv... på tungan oftast ;)



Haha va roligt, exakt samma tanke hade jag när jag var som sjukast.. "värre än att föda barn". Fast det vet jag inte om jag hade sagt om nån frågat mig under tiden jag låg där och krystade ;)



Jag jobbar ca 65% så har två hela lediga dagar. Ganska skönt. Fast de dagar jag jobbar är såna där 10-timmarspass. Så hade nästan hellre jobbat varje dag men typ 8-15, hade varit rena drömmen ;) men det är tacksamt att inte jobba heltid nu så man får vara hemma mycket med lillan. Hur jobbar du?

2011-03-07 @ 19:54:20 | http://majapirayan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback