Underbara "blåsiga" vårdag

Underbara vårdag, visst, det var lite blåsigt, men satt man i bilen eller var inne så kunde man riktigt känna våren/sommaren.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb, och det känns himla nervöst, men ändå väldigt roligt. Ska bli upplärd nu i fyra dagar. Ska jobba på Brio som deras receptionist. Blir att ha hand om växeln, kunder och deras showroom. Har även ett café som både kunder använder men även där möten kommer att äga rum, så det gäller för mig att hålla det kliniskt rent! Känns som ett riktigt Martina jobb, och förhoppningarna är att jag kommer att trivas. Har fått en ca 90% tjänst, som jag själv har haft som förslag, och det beviljades. Så nu har jag ett toppen jobb och även tid för familjen. Kan det bli bättre? Några timmar mindre ett par dagar i veckan gör himla mycket nu när man är förälder.

Känns dock väldigt skrämmande att helt plötsligt börja jobba igen. Efter 15-16 månader är det dags för en värld utanför mammabubblan. Med lillan på dagis, ett dagis hon stortrivs på. Med underbara fröknar och super mysiga dagiskompisar kan en liten mamma sova gott om nätterna och även kunna vara lugnt på dagarna då jag vet att hon blir väl omhändertagen. Det är klart, familjen är ju den man helst av allt vill vara med 24/7, men verkligheten kommer så småningom i fatt en, och detta måste göras förr eller senare.

Ella har verkligen världens bästa pappa och kan nu även få lite mer tid med varandra då hon kan bli hämtad tidigare och även vara hemma någon dag, och det förtjänar dem båda två. Dem älskar att vara med varandra och så fort Ella ser sin pappa så springer hon med det största leendet. Mina älsklingar, det finns inget bättre än ni.  ♥

Idag har varit en liten shoppingdag och har nu inköpt en lite fräschare garderob och känns för en gångs skull kul att öppna upp och sätta på sig.

En bra dag som alla dagar.


 
Den finaste, och mest underbara unge.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback