Sov enda till halv sex i morse, lyx

Ella och jag var vid lekplatsen igår och tänkte att hon ville gunga, men icke, hon tyckte hellre om att springa runt i sandlådan eller vara uppe i den borgen med rutchkana som fanns, och vad gör man inte för sin dotter. Borgen var inte stor, iallafall inte att jag fick plats, och när jag tog tredje trappsteget upp fastnade jag med ryggen, och fy vad ont det gjorde. Ja, Ella tyckte det var roligt dock. Men på något sätt lyckades jag komma upp och ned kom vi med kanan. Blev dock bara tre gånger för hon tyckte att var roligare med ljudet som kom ifrån en lastbil lite längre bort.

Sedan begav vi oss på en liten promenad då jag trodde att hon kunde få vila lite, annars vet jag en som är super trött vid fem tiden, men icke.

När vi kom hem så blev det lek, bad och så hopp i säng vid kvart i sju. Sov enda till halv sex i morse, lyx. Hm! Men och andra sidan, hon har ju ändå sovit ja, sisådär 11 timmar.

Min förkylning är inte bättre, efter antal alvedon blir man väl lite piggare, men täppt som bara den, och det är inte ens roligt att äta längre, kan ju nästan äta vad som helst nu. Så det är kanske nu man ska prova på någon maträtt som man verkligen ogillar, för att sedan kunna säga att man faktiskt har ätit det, rätt smart.

Hoppas ni alla har en mysig onsdag.


Du är världens finaste.







Vi älskar dig!




Kommentarer
maria- mamma till Maja

Det känns helt okej att jobba faktiskt. Är ju sällan borta hela dagar då jag kan jobba förmiddag eller eftermiddag. Meen ska gå ner till 50 procent nu i april. Vi har ju inte fått någon dagisplats så vi sköt upp sökningen till augusti.



Du har faktiskt rätt att bara jobba 75 procent och det får de inte säga något om. Förstår att det är svårt att kräva det av ett nytt jobb men de får inte säga något.



Jag tror att jag kommer jobba 75 procent sen när Maja börjar på dagis.



Kram

2011-03-09 @ 17:48:59 | http://familjemys.blogg.se/
Elin

nä vi är på öppna förskolan och lite så bara, träffar lite kompisar vad gör du om dagarna då? Vet bara vad vi ska göra på lördag, ska till min syster och kolla melodifestivalen.Hoppas ni får skoj på leklandet =)

2011-03-09 @ 20:47:10 | http://lillamyojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback