Ja, vem har sagt att man inte ska ha blöjan på huvudet?

Ja, idag är det Kvinnodagen och Fettisdagen. Vet inte riktigt hur man firar kvinnodagen, och om ens någon gör det? Semla blir det ingen för mig heller idag, känner ingen smak överhuvudtaget och det är så trist.

Vi har legat sjuka allihopa ihelgen, förkylningar som har inneburit hosta, konstant rinnande näsa och halsont som man knappt vågar svälja för. Så det blev att ta det väldigt lugnt, tog dock bilen och åkte iväg lite i lördags för att köpa potta till Ella, och ska väl så småningom köpa en ny vagn också. Blir en sulky då hon knappt kommer att vilja sitta i vagnen längre och den vi har nu är rätt så klumpig att ha med i bilen. Men det kravet vi har är iallafall att hjulen på sulkyn ska vara stora.

I söndags var vi dock också iväg och fick lite barnpassning av svärmor medans Martin och jag fick lite tid för varandra. Ja, vart hamnar vi någonstans? Toys ´r us och Ikea, på en söndag, som Martin sa jag måste vara sjuk att jag ens säger att vi ska åka till ikea på en söndag, och ja, det var han också. :) Men vi ville ha en matta till Ella som hon kan leka på i vardagsrummet. Allt ljud går ju verkligen uppåt i vårt hus, så när lillan är igång tidigt på morgonen när den ena bara är uppe så är det inte allt för lätt att sova för den andra.

Efter en liten vila körde vi hem till svärmor igen för att få en utav dem godaste maträtterna som jag tycker att hon gör, blev dock så besviken för jag kände inte ett dugg, inte ens en liten smakupplevelse fick jag känna. Och vad får vi till efterrätt, om inte jordgubbar och kladdekaka:/ Hoppas vi blir bjudna på exakt samma maträtt snart igen så jag får vara med och smaka också :)

Snart blir det att gå ut i det underbara vädret och hämta hem lillan och kanske gå till lekplatsen som ligger här i närheten, åka lite rutschkana och gunga. Vi hoppas även på att vi alla håller oss friska nu till helgen för då ska vi till lekland och leka av oss allihopa.

Ha en underbart solig tisdagseftermiddag.

Lite får man väl roa sig med när man sitter i baksätet, det bjuder jag på, som alltid.




Ella provsitter pottan. Inga problem där inte.


Ja, vem har sagt att man inte ska ha blöjan på huvudet?





Kommentarer
Elin

hhe skönt med lite egentid ihop, haha men varför Ikea???? hihih vem ska ni till lekland med?

2011-03-08 @ 22:21:23 | http://lillamyojag.blogg.se/
Jessica

Nikki har likadan potta :).

Hon har kissat på toaletten nu nån ggr o tycker det är jätte kul haha

2011-03-08 @ 23:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback