Har ni några tips?

Malin - Mamma till Lily  ([email protected]) om Ja, det tar sin lilla tid.:
jag har så jäkla problem med tandborstningen av min lilla tjej då hon total vägrar öppna munnen då jag tar fram en tandborste. Är glad omdet blir 5 sekunder med tandborsten i munnen på henne.. :S
Är ganska orolig då hon äter väldigt mycket sött.. Hon är sjuk hela hela hela tiden och matvägrar allt. Hon äter inte välling eller gröt.. inte fil, dricker inte mjölk. det enda hon dricker är saft :S och ger jag henne inte det så torkar hon ut då hon knappt äter något och så har det varit i fyra månader nu:S

Så är jätte orolig att hon ska få hål i tänderna :((
Någon som har ett knep med tandborstningen? har provat olika tandborstar, eltandborsten går liiite bättre men inte alls så jag hinner ta på varje tand..





Kommentarer
Anonym

Maja vill inte heller att man borstar tänderna på henne. Vi får 3 sekunder på oss att borsta det vi hinner sen vill hon göra det själv. Pratat med en kompis om det som är tandläkare och det viktiga är att de får i sig flour för att undvika hål. Panik, frustration och bråk gör bara allt värre.



Samma sak gäller maten. Maja matvägrar i perioder. Och det är bara låta de äta vad de vill äta. Man kan ju tyvärr inte tvinga i dem något. Vill de bara ha en sak så låt de äta det. Saft kanske jag inte skulle ge dock pga sockret på tänderna. Vi ställer ut vattenflaskor på golven hemma (eller på vardagsrumsbordet) då går hon dit när hon vill och dricker. De känner direkt om du blir frustrerad så ta det bara lugnt. Inget barn i Sverige svälter!

2011-03-09 @ 14:12:36 | http://familjemys.blogg.se/
Tessan och Tova

Det jag gjorde för nån dag sen när tova inte ville var att vi borstade tänderna tillsammans o då tog jsg min tandborste och borstade hennes tänder o då vart de roligare som det var min...

men om de inte vill e de svårt =(

2011-03-09 @ 16:02:55 | http://tovasmamma.blogg.se/
Emelie

min dotter får en egen tandborste i handen medan vi borstar hennes tänder med en annan... funkar fint :)

2011-03-09 @ 20:19:25 | http://emeliten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback