Busat och skrattat.

Inget lekland då Martin slutade tidigare, måste ta den tid som finns nu med familjen och verkligen ta vara på den. Så vi åker nog dit på söndag istället och busar.

Mycket bus har det blivit här hemma iallafall. Åkte och hämtade Martin vid tre tiden inne i Malmö, och Ella sken upp i ett underbart leende när pappa hoppade in i bilen. Vidare hem och det har inte varit en lugn stund här hemma. Ella har sprungit rundor här hemma och busat och skrattat och samma har vi gjort.

Gu vad Ella älskar att springa efter en här hemma. Antingen jag eller Martin springer och gömmer sig bakom väggen i köket, och hon är så smart för hon vet exakt vart man är någonstans, så springer man ena hållet så kommer hon andra och kommer ifatt, busunge.

Jag provade på en ny maträtt idag, från Majapirayas blogg. Snabb räkpasta, och så god den var. Räkor, advokado och pasta, allt vi älskar i denna familj. Roligt att prova på lite nytt, som vi även gjorde förra helgen som bestod utav lövbiffsgryta med pasta.

Gu vad jag skrattade åt Ella idag. Hon gick och hämtade mina skor i hallen för att sätta dem på mina fötter och hade då innan tagit av mina strumpor. Då tar hon mina strumpor, går in på toaletten och lägger dem i tvättkorgen, haha.

Nu ska Ella nattas, hör jag nerifrån att vällingen håller på att förberedas, och sedan håller jag och Martin kväll tillsammans med vaniljglass och en lakristopping som han fått på jobb, en ny sås som har kommit ut på marknaden, tror jag.

Hoppas ni haft en toppen fredag och trevlig helg.


Ja, vem älskar Inte att kladda? :)




Vår underbara skapelse ♥



Och en himla massa bus såhär på kvällskvisten.







Kommentarer
Maja

Ojdå jag glömde visst skriva namn men det var jag ;) va kul att ni provade räkpastan och att ni gillade den. Kul och testa lite nya vardagsrecept! Det kommer fler :)



Va söt den vita toppen var som ella hade! Med rosorna, jättesöt :)



Hoppas att det går bra att gå ner några procent på tjänsten, visst gör det mycket! Det är inte lätt när båda är borta mycket, men man hoppas ju att arbetsgivaren har förståelse när man har en liten hemma :)



Då har du provat på lite av varje i och med ditt jobb på manpower? Vad har du för utbildning och erfarenhet i grunden?



Ha en jättebra helg ni också! :)kram!

2011-03-12 @ 12:43:14 | http://majapirayan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback