Perfekta är det rätta.

Kvällen igår blev bättre än vad vi förutsett.

Vi hade bestämt oss för att bara vara vi detta nyår och det var ett himla bra val. Ella somnade lite innan åtta och vi fick förräten klar. Först blev det fördrink som bestod av Mojito sedan blev det förrätt. Avocado med lyxig räkröra och vitlöksbröd. Mellan förräten och huvudrätten tog vi varsin drink till och lite förberedelse av huvudrätten.

Räkor i starksås och ris, svärmors recept och som jag fick första gången jag var på middag där. Kan bara säga att det är en utav dem bästa maträtterna som jag ätit.

Blev perfekt gjord och till det drack vi lite vin. Sedan väntade vi lite så våra magar fick vila lite. Efterrätten ville vi ta lite senare så vi låg lite i soffan och hade det mysigt.

Vid halv elva tog vi äppelpaj med vaniljsås och fick känna på sommaren lite (den kommer med stormsteg).
Åt perfekt mycket och vi la oss tillsätta i soffan. Måste ju vara helt ärlig och berätta att jag somnade på Martin i en ca 40 minuter, till att Martin väckte mig tio i tolv och tog fram champagnen. Upp och hoppa till övervåningen för att titta på fyrverkerier och skåla.

Ett underbart 2011 att se framför oss. Nu kör vi!!

2010 har dock varit en underbart år från första början. Ella kom ju till oss och förändrade allt, till det positiva såklart. Så har varit himla mycket som har hänt, från 2009 var det körkort, bröllop, utlandsresa, Ella föddes och därefter flöt man bara med på 2010 och nu sitter man här och vet att man ska börja jobba om 2 månader? Vill inte ens tänka tanken egentligen. Känns för mig helt sjukt, Ella börjar på dagis den 7 Februari (?) Jag vet! Jag vill leva i mammalivet flera år framöver och att Ella förblir så här liten (?) hon är nu och vi kan gå ut och gå med vagnen, träffa Ellas små vänner, och se vad dagen har att bjuda på för varje morgon som man vaknar. Men men någongång tar det alltid slut och man måste in i allvaret igen, och positivt är det också för Ella får träffa en himla massa barn hela dagarna och leka och sjunga dagarna i enda. Och det är det man mest av allt önskar. Att ens lilla ängel ska ha det bra, ha det bäst, och det kommer hon att ha fastän hon inte träffar sin mamma dagarna i enda.

Bjuder på lite underbara bilder från igår.  

 
Dig älskar dig.

 

Nyårs puss till mamma.

 
Ella gav pappa en underbart blöt puss och sa godnatt för detta år.


Underbara förräten.


Underbara 2010 blir underbara 2011!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback