Peppar, peppar.

Underbara "vintriga" kväll. Har precis börjat snöa här. Sa senast i förmiddags till Martin att nästan all snö var borta här nere och att det hade regnat i natt. Visste väl innerst inne att det skulle komma minst en omgång till, men ville inte riktigt tänka på det. Jag och Ella var ute och gick för bara någon timma sedan och då var det grönt överrallt.

Tänkte att jag skulle gå ut med Ella och gunga och bara vara ute och gå lite, och en katt följer efter vart vi än går. Jag är verkligen inget fan utav katten över huvudtaget. Vi hade en katt innan men den var livrädd för barn och högg till när du minst anade det, så nej, katter är bara lömska. Ella är väl lite nyfiken på dem på håll, men så fort den kommer nära så blir hon rädd och vill komma upp. Så det blev en ca tre gungningar och sedan gick vi därifrån, den satte sig i sandlådan precis där vi var och sket.

Nu ligger hjärtat och sover. Har fått in en liten rutin nu igen "peppar, peppar". Jag sätter på henne pyjamas ungefär samma tid som varje kväll, ger henne välling, och sedan i säng direkt. Säger att mamma och pappa älskar henne, ger henne tusen pussar och lägger henne ner. Ger henne hennes snuttefilt och sätter igång speldosan en gång, säger att jag är precis utanför och stänger sedan dörren, dock inte helt. Knappt något gnäll, och sedan somnar hon. Så det känns skönt att försöka få in den där rutinen nu innan hon börjar dagis och allt. Sedan sover hon bara en gång om dagen, så det gör väl lite extra också att hon är trött på kvällen.

Nu hade jag tänkt att sätta mig och titta på Sofia Änglar, redan gråtit en gång det lilla jag hann se innan. 

Ha en underbar kväll.




Vår lilla Älskling. ♥



Kommentarer
Jessica

Så fin header du har gjort :)

Nikki sover oftast med bara en gång om dagen nu så det är lättare att lägga henne om kvällen. Skönt :)

Du har inte tid att ses en liten stund nästa vecka kanske?

2011-01-26 @ 08:33:31 | http://iiicaa.blogg.se/
Maria- mamma till maja

Gud vad söt hon är :)



Maja kommer börja på dagis i augusti. Johan är hemma nu till sista mars. Sen går jag ner och jobbar 50% (kvällar+helger) fram till semestern.. Hoppas bara på att hon får plats efter sommaren... Är inte det enklaste här verkar det som. När ska Ella börja?



Kram!

2011-01-26 @ 16:48:23 | http://familjemys.blogg.se/
Therese med dottern Clara

SV: Ja, hon har kunnat ta sig upp nu några veckor. Först lärde hon sig soffan och nu kan hon klättra upp i sängen också.

2011-01-26 @ 19:35:16 | http://kossanshandarbete.blogg.se/
Therese med dottern Clara

glömde svara på andra frågan. Jo det känns bra. Ovant så klart men det funkar bra hittills =)

2011-01-26 @ 19:58:00 | http://kossanshandarbete.blogg.se/
Jessica

sv: onsdag kanske? har noll koll på vad jag planerar tycker man besämmer så mkt hela tiden haha. men ska ni göra nåt då?

puss

2011-01-27 @ 22:00:15 | http://iiicaa.blogg.se/
elin

Ja jag blev helt chokad, nu går hon mer o mer för var dag =) Ja tiden går snabbt kan knappt tro att lilla ella ska börja dagis snart

2011-01-31 @ 21:11:52 | http://lillamyojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback