Nej till nyårslöften.

Tack så jätte mycket för kommentarerna ang tandborstningen, alltid roligt att få lite tips och se hur andra har det. Så det inte bara är vi som har en liten gaphals här hemma så fort tandborsten ska in i mun!:)

Tänkte bara lite på det här med nyårslöften som många bestämmer sig för att ha. Jag själv har alltid haft det och det har nästan alltid handlat om hälsan. Träna bättre, äta bättre, och inget godis på vardagar. Jag läste Hanna Graafs krönika som hon alltid skriver i Klick på fredagarna om just detta med nyårslöften. Hon har alltid som dem flesta lovat sig själv alla dessa saker jag precis skrev upp men så detta år kände hon att nej, nu får det räcka.

Varför lova sig själv saker som man själv tycker är tråkiga och jobbiga. Att man vet precis hur det kommer att bli, ska man ställa sig på den crostrainern eller löparbandet på gymmet med alla andra som lovat sig själv precis samma sak som du. Varför inte lova sig själv roliga saker istället, som att göra saker du aldrig riktigt vågat innan? Ha kul istället! Träning kan bli super roligt om man verkligen tycker att det ska bli kul, så kan man inte börja i april, eller september istället för att det just inte ska bli så tråkigt sedan, att man har den pressen att happ, nu är det snart nyår och jag vet vad jag har lovat?

Precis som folk och som mig själv också för den delen lovat att nej, nu på måndag ska jag verkligen ta tag i det, och så skjuter man fram det tills det just precis blir nyår.

Men ni som ändå har gett er fan på att ni ska ha detta nyårslöfte så kämpa på. Ät god mat, njut och ha kul när du tränar, då blir allt så himla mycket enklare. Jag själv är ute och går med mannen varje dag, dock inget nyårslöfte utan det har vi gjort nu ett tag, i rask takt och det är verkligen så himla mycket roligare. Så om ni kan gå ut och träna med någon kompis eller familj så kommer det genast bli mycket enklare! Lycka till.

Igår var vi ute och myste lite i snön på baksidan, Ella var väl sisådär road. kallt som attan var det, så det blev en kort vända.








Hoppas ni alla får en trevlig lördag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback