Hur allting blir senare tar man då.

Det var nästan som att Ella inte ville gå hem när jag kom för att hämta henne. Men hon sprang mot mig iallafall och jag fick en kram.

Hon hade sovit en timma på vilan och ätit en portion med mat. Var ingen riktig favorit mat hos barnen, kall skinka med ris? Lät inte speciellt gott.

Hade gått lika bra denna dag också, och man blir ju så stolt varje gång man kommer dit för att hämta hem henne. Får alltid höra hur duktig hon är och hur bra det går, och det är det man strävar efter när ens barn börjar på dagis. Man vill ju att allt ska flyta på och att dem ska ha det så roligt det bara går.

Tycker så synd om den lilla killen som är ungefär i Ellas ålder som bara gråter hela dagarna. Han blev inskolad en vecka innan Ella och varje dag har han gråtti konstant. Så hemskt, och det är så synd, för dagis vill man ju att det ska vara något positivt för barnet, och inga ledsna miner. Så därför är man extra glad att det går så bra som det gör, än sålänge, och det är ju ändå det som spelar roll, hur allting blir senare tar man då, huvudsaken är att allt går bra Nu.

Nu på eftermiddagen har jag ägnat mig åt att vara med Ella, dock är jag inte helt kry känner jag, utan väldigt trött och slö och det är så trist. För när man går och hämtar henne vill man ju kunna leka och stoja så mycker det bara går. Ella sover även bara en gång om dagen nu, och det är på dagis, så det blir extra många timmar här hemma med en pigg Ella.

Vi tog ett bad tillsammans och sedan somnade hon vid sju. Så det blev en liten avslappning (?) för mig på spikmattan, vindruvor och en chokladansiktsmask framför halv åtta hos mig. Dock inte allt på en och samma gång, haha.

Hoppas ni alla haft en underbar dag och sov så gott.

(För stunden ligger Ella och hostar rätt mycket i hennes rum, förkylningen är nog inte Helt borta än)

Haha snacka om härlig frilla.




Denna bjuder jag på!!




Kommentarer
Martin

Hahaha, ni två!!



Älskar Er!!!

2011-02-17 @ 00:02:22
Jennie edinge

Lika vacker som alltid..fast jag som chockladfantast, föredrar dig i detta läge;-)

2011-02-17 @ 07:48:48
Ellen mamma till siri

haha så söt hon är (ja du med för den) haha :-)

2011-02-17 @ 13:52:46 | http://e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback