Du är världsbäst.

Man är ju så en så stolt mamma. Vi kom till dagiset vid kvart över åtta så Ella fick vara med och äta frukost med dem andra. Så det blev lite gröt med äppelmos och en macka. Allt slank ner och tog inte lång stund innan hon ville ner och leka.

Idag fick jag gå iväg i några timmar och inget gråt över huvudtaget när jag skulle gå. Helene, fröken, bar in henne till lekrummet och jag smet ut efetr att jag sagt hej då.

Jag gick en liten promenad, en liten solning på solariumet hann jag också med, lite fika i soffan och sedan en dusch. Efter det var det dags att klä på sig igen för att hämta loppan.

Hade en sån mysig känsla i kroppen när jag var på väg för att hämta henne, pirr i magen, och jag ville bara ta upp henne i famnen och pussa på henne. Man saknar ju henne något fruktansvärt, men dessa timmar för mig själv behövdes verkligen. Och man fick nya tag.

Det första jag såg när jag kom in genom dörren var Ella, hon höll på att leka för fullt och blev jätte glad när jag kom. Dock hade hon inte tid att komma och kramas för det var ju så mycket annat roligt att göra för tillfället. Men lika glad var jag för det, för då ser man hur bra hon har det.

Dem hade sjungit, varit ute på gården och lekt, och sedan hade hon blivit så trött att hon gick runt med snutten vart hon är var, men sedan när det var dags för mat så försvann tröttheten och hon åt upp alltihopa. Blev pasta och korv soppa, var mer som en gryta dock, och bättre var väl det, och en macka bredvid.

Efter maten var det fit for fight igen. Blöjbytet hade också gått super och inget gnäll över huvudtaget, men det har dock aldrig varit några problem alls, så det var jag inte ens orolig över.

Så när vi gick hem, hann jag bara lägga henne i vagnen, med sin snutte så sov hon, och hon sover än. Har till och med varit och handlat lite grann och tagit en promenad till.

Så imorgon blir det en ännu längre dag utan sin lilla dotter, lämnar vid nio tiden och tänkte komma och hämta henne vid två, om inget annat skulle hända. Så det kommer nog bli super.


Du är världsbäst.



Kommentarer
Jessica

Så duktig hon är :) menar du att vi ses på söndag eller har vi bestämt nåt på fredag som jag glömt? ;p

2011-02-09 @ 13:31:41 | http://iiicaa.blogg.se/
Annika

vad härligt att det går så bra...

du har med all rätt att vara stolt....=)..

ha en toppen dag..

kram

2011-02-09 @ 13:43:03 | http://matannika.blogg.se/
Jessica

Skrev nyss en kommentar men den ville visst inte komma eller så kommer det två sen :p

Duktig hon är :) du skre4va tt vi ses på fredag i min blogg. menar du söndag på kalaset eller har vi bestämt nåt på fredag som jag glömt :p man vet aldrig hehe. Duu skulle du inte kunna mejla de bilderna vi tog på ellas kalas till mig? skulle med vilja skriva ut dem :) [email protected] är min melj. hade varit jättesnällt. pusss

2011-02-09 @ 13:44:48 | http://iiicaa.blogg.se/
Denise - Mamma, foto, galenskap

sv: precis som din :)

2011-02-09 @ 14:09:16 | http://endenise.se
Lilla H

Vad roligt att allt gick bra på dagis. Måste bara säga att jag gillar din kommentarsruta den är verkligen vacker!

2011-02-09 @ 14:56:52 | http://haleyborg.blogg.se/
Johanna - mamma till Leia

sv: Vad skönt att det gick bra! Ja, vi började i måndags och har två veckor. Nu första veckan är vi där 9-10.30 och nästa vecka kommer vi börja lämna lite :)

2011-02-09 @ 15:53:07 | http://johannaostblom.blogg.se/
Emelie

Vad roligt att det gått så bra! :) Skönt för dig också med lite egentid.



Vad har ni för snutte till Ella? :) Kul att veta. Jag har fem nog 7 stycken sammanlagt till Ebba, och alla duger lika bra. Det är en sån tunn filt och ingen sån "snutte" från teddykompaniet :)

2011-02-09 @ 19:44:47 | http://emeliten.wordpress.com
Maja

Jo dagis går fint :) fast nu har hon varit sjuk i många veckor så hon har varit extra känslig med allt nu, plus att hon äter dåligt. Tänder på gång också.. så nu är det väl inte jättekul att lämna på dagis pga det. Men det blir ju bättre :) men det är väl så de första åren, det tar ju ett tag innan deras immunförsvar byggts upp och kan stå emot alla virus och grejer som cirkulerar på dagis. Ni har sluppit maginfluensa och förkylningar?



Går ni på privat eller kommunalt dagis?



Kram på er :)

2011-02-09 @ 19:45:15 | http://majapirayan.blogg.se/
ellenojag

Ja de är verkligen duktiga våra små tjejer, så skönt! Det är ju Anders som skolar in henne, men på fredag är jag ledig så då ska jag gå och hämta hem henen lite tidigare, kan tänka mig att känslan som du beskriver är magisk, längtar!!



kram på er

2011-02-09 @ 22:00:42 | http://ellenojag.blogspot.com
Maria- mamma till maja

Gud vad härligt! Maja skulle nog också stortrivas på dagis men det visste man ju inte när hon var liten... Och vi ville ju egentligen ha plats till april men fick byta då de sa att det var ganska omöjligt att få det man vill då.. :(



Men men öppna förskolan är ju bra till augusti kommer!

2011-02-10 @ 09:50:35 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback