Bättre med hostan iallafall.

Ella är lämnad på dagis och jag ska snart göra mig redo för en intervju. Är så nervös men det kommer säkert gå bra, dock så länge sedan man gick igenom det där.

Mamma kommer ned ikväll och stannar några dagar, ska bli så mysigt. Äntligen får man träffas igen, och Ella får se din mormor, gu vad glad hon kommer att bli.

Det är tyvärr någonting man tänker på varje dag, att man inte har sin mamma i närheten. Det är det jag saknar mest här nere, att hon skulle kunna komma förbi och bara ta en kaffe eller bara leka lite med Ella innan hon ska sova. Jag hoppas innerligt att min dröm slår igenom någongång i framtiden, att hon tar sitt pick och pack och flyttar ner.

Lilla loppan börjar bli lite bättre med hostan iallafall. Hade gått som en dans på dagis igår med, bara det att hon sov bara 50 min på Hela dagen igår då hon blev väckt av några hostiga barn på vilan. Så hon deckade vid 1800 igår kväll, vaknade en gång vid 2200 och fick ny blöja och lite hostmedicin, sedan sov hon sig igenom hela natten fram till halv sju. Så inget klagande från vår sida inte.

Hon har fått upp två tänder till där nere nu, och dem två bredvid framtänderna är ena ute på, så den andra håller nog på att spricka igenom när som helst, om den inte redan har gjort det. Hon vill ju absolut inte att man ska in med fingrarna och känna, det klarar hon så bra själv. Tandborstningen har varit lite från och till nu hela tiden, en period gick det jätte bra, sedan blev det sämre, men nu så är det nog tillbaka till det vanliga igen. Bara det att hon älskar att räcka ut tungan när man ska borsta så det blir extra rent i hennes mun :) 

Gofisen nybadad och redo för sängen. Hon vet att när fingrarna blivit som russin är det dags att gå upp.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback