Baciller som snurrar runt.

Då blev man hemma med en sjuk liten Ella. Hon blev så trött igår kväll så hon somnade redan vid halv sju, men tänkte inte så mycket på det och det hade väl att göra med att det är så mycket som går i huvudet för henne nu i och med dagis och massa nya intryck på en och samma gång. 

Hon vaknade flera gånger fram till klockan tolv på natten, så jag och Martin var inne hos henne var och varannan timme. Jag fick gå ner med henne tillslut då hon kändes rykande het och var jätte snorig. Snarkade något fruktansvärt när hon sov. Termometern visade 39,5 så det blev att ge henne alvedon, få i henne vatten, ny blöja och sedan i säng igen.

Hon somnade rätt så fort varje gång hon vaknat till, men hon vaknade lika snabbt igen så vi bestämde oss för att ta in sängen i vårt sovrum, och jag sa åt Martin att lägga sig på soffan om han skulle få någon sömn överhuvudtaget. Han skulle upp vid sex och köra tre timmar, så var inte mer än rätt.

Jag däremot fick väl sova någon timma i sträck för att sedan gunga henne, men så vid kvart över sex ville hon inte sova mer och då var det bara att hålla god min och gå upp. Gäsp.

Vi kunde dock sova lite vid åtta tiden i någon timma och nu så har vi precis ätit lite och hon äter ändå relativt bra och det känns väldigt skönt. Så vi hoppas nu att hon är bättre tills imorgon. Det är ju det här som är så typiskt med dagis i början, så mycket olika baciller som går runt och det har varit jätte många ungar som varit sjuka från och till på bara dessa tre dagar vi varit där.

Nu ska jag försöka få Ella i säng så jag också kan vila lite, känner mig inte riktigt som människa för tillfället, och det är ju som alltid, när Martin inte är hemma eller när han ska iväg kommer alltid sjukdomarna här hemma. Slår verkligen aldrig fel.

Pappa vi saknar dig.





Kommentarer
Jessica A

Vilken fin blogg du har och supersöt dotter, här kommer jag nog att titta in då och då,

2011-02-10 @ 14:36:36 | http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Emelie

Så typiskt! Men det är väl bara att börja räkna med såna saker när man har sina barn på dagis... :) Ser inte fram emot just den biten alls...

2011-02-10 @ 15:45:38 | http://emeliten.wordpress.com
Jessica

Naw stackre. hon får krya på sig. Men det blir nog så rätt mkt i början av dagis tiden tror jag. Massa nya bacilisker (ja hur stavas det?)

2011-02-10 @ 16:10:26 | http://iiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback