All cred till er får jag säga.

Dagen har då varit helt perfekt, ja, förutom att pappi inte är hemma såklart. Ella och jag åkte först och lämnade in bilen, och medans den blev fixad så väntade vi i deras väntsal. Helt ny firma i malmö, och verkligen super fina lokaler.

Ella busade som vanligt, och jag med. Hon är så underbar, hon skrattar åt allt, och hon får en att bli så lugn, men ändå tokig. Ibland blir det mycket nej, nej, nej och aj, aj. Men när det inte är det så skrattar vi hela dagarna, hon är en riktigt rolig prick.

Som idag när jag satt i telefon med försäkringskassan behövde jag bara titta på henne så skratta hon (okej, kanske ser roligt ut då) men hon jag pratade med skrattade för att Ella skrattade och så varje gång jag vände mig mot hennes håll skratta hon helt hysterisk. Gullungen i vårt liv, du är älskad ska du veta.

Efter besöket med bilen, som gick jätte bra förresten, super bra service, så åkte vi till Nova, ett köpcenter i Lund. Där började vi besöket med blöjbyte och sedan mat. Blev en mozarella macka för mig och stroganoff för lillan. Hon fick den serverad i ett stort fat, som på restaurang. Kändes riktigt kul att gå där med ett stort serveringsfat i handen. Var en mamma och hennes dotter som satt bredvid oss som var super trevliga, träffade dem överrallt och Ella blev helt förljust.. Kändes som att vi träffade dem överrallt, och hon busade med hennes dotter inne på Lindex. Hon gick och bar på en gosekrokodil som hon säkerligen ville ha.

Ella och jag lekte även tittut och gu vad vi skrattade. Hennes skratt går verkligen rakt in i hjärtat, och stannar där.

Det blev köpt en hel del, och det var bra saker. Kläder till Ella, och för en gångs skull inte till mig. Jag köpte en himla massa tröjor, byxor, strumpbyxor och en massa annat till dagis. Man vill ju verkligen handla allt till Ella, men plånboken säger väl sisådär med det ibland. Finns ju så underbara saker, synd att det inte finns i lite större storlekar.

Ska lägga upp allt vi inhandla, imorgon, för nu hade jag tänkt att gå in och lägga mig. Precis sagt godnatt till Martin i telefon och imorgon ses vi äntligen igen. Så himla trist att vara själv, att vara van vid att ha honom vid min sida, blir detta ännu jobbigare. Förstår inte att ni orkar, ni som har era män borta 5 dagar i veckan. All cred till er får jag säga.


En gammal bild, men ett nytt minne som räcker hela livet. Älskar dig Ella!!




Kommentarer
Johanna - mamma till Leia

sv: va fint! :)

2011-02-05 @ 08:14:46 | http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback