Natur på schemat.

Idag har vi haft en naturdag i all ära. I morse begav vi oss till sandskogen och jag började springa två varv som blev 4,6 km och medans jag sprang gick Martin runt med Ella och lekte i skogen. När jag var klar blev det Martins tur att springa sina två varv och jag gick runt med lillan. Solen gassade redan klockan 09:00 och bättre skulle det bli.

In om bagerier här och köpte med oss Francebröd till frukost. Träna lite här hemma först, alla tre. Ella lägger sig bredvid när vi gör sittups och kör sina. Cyklar med benen gör hon också, gullunge.

Sedan blev det en välförtjänt frukost när vi duschat och gjort oss klara. Åkte därefter till outleten här nere och handlade nya skor till både Ella och Martin och sedan körde vi mot Ribban. På med roller bladesen och hur underbart var det inte? Har inte åkt på flera år, men ändå så kunde man ju stå på dem. Hade Ella i Brio sulkyn och hon satt och tjoade där fram och tyckte det var super kul.

Tog en paus och köpte piggelin till oss alla, sedan slutade vi dagen där med en massa fotboll och spring i gräset.

Nu sitter vi här med varsin drink, Ella fick juice i sin mugg och lite russin. Så nu ska vi snart göra i ordning henne för natten och jag och Martin ska grilla hamburgare och göra potatis klyftor. Tror säkert att vi sitter ute och äter på baksidan och kanske blir det lite yatzy på det?

Hoppas ni alla får en underbar Påsk och ta hand om er.





VÄRLDENS BÄSTA ELLA!





















Ha en underbar kväll.




Kommentarer
Therese med Clara

hej!

Jo det är bra med oss här hemma =) Men har ju praktik nu och det tar verkligen tid att komma in i rutinerna med heltidsarbete, men det lär du ju veta själv :P

Ja, vi har fått dagisplats på det dagis vi ville ha, så det känns skönt =) Hoppas bara vi är lika nöjda när hon har börjat.

Hur trivs Ella på sitt dagis?

Nätterna varierar fortfarande. Men det är lite mitt fel, för de kvällar jag ammar henne till sömns vaknar hon fleeera gånger, somnar hon "själv" bredvid mig vaknar hon oftast bara 1-3 gånger. Men nu när jag har haft praktik har det varit jobbigt att neka bröstet på kvällen när vi har varit ifrån varandra så mycket på dagarna så då har jag fuskat lite och problemen kom genast tillbaka. Så får försöka vara mer konsekvent!

Får försöka styra upp en lekträff snart, hade varit kul att träffas, var ett bra tag sen nu!

kram!

2011-05-08 @ 07:17:50 | http://kossanshandarbete.blogg.se/
Jessica

Sv: Ja det har jag :)

2011-05-09 @ 19:52:10 | http://iiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback