Vår egna lilla mysnalle.

Gumman fortsätter att hasa sig fram, snabb som blixten är hon, men hon kommer nog aldrig riktigt att krypa sådär på knä. Och vad gör det? Ella märker hur fort hon kan ta sig fram och hur duktig hon är. Hon tar sig upp från mage till att stå upp vid vårt soffbord, och för henne blir det ännu längre upp än för någon som sitter på knä. En stark liten kämpe det där.

Hon ramlade dock och slogs idag när jag var i köket. Hon brukar nästan alltid annars ramla på rumpan. Hon höll på vid vår skohylla som hon brukar göra. Kastar ned alla våra skor på golvet och sedan snabbt ta sig därifrån så inte mamma eller pappa skall märka att det var hon som gjorde det. Iallafall så måste hon ha tappat taget och bang bom slår hon i huvudet i golvet och ett riktigt gallskrik kommer. Det är så hemskt det där skriket, och det är inte ofta man får höra det (bra det) så det blir extra känsligt när det kommer. Lilla hjärtat, efter en massa pussande och kramande var hon på G igen, kom ett litet "titta" när vi tittade ut genom fönstret och så sträcker hon ut sin söta lilla arm.

Såhär brukar hon göra och säger samtidigt Titta!



Cafét blev det som vanligt idag, öppnar nio frånochmed idag men tycker att det är lite för tidigt för oss då det känns så stressigt, så vi var där vid halv tio ungefär. Hädanefter blir det nog tio iallafall. Blev dock ingen sångstund då dem hade pysseldag med tryck på body så det var lite sådär. Ella älskar ju att sjunga så vi sjöng extra mycket när vi kom hem. Blev en fika på EH som vanligt och sedan en titt i affärer. Jag köpte en hårfärg till mig idag då min toning har åkt ur sen sist jag gjorde.

Nu sitter jag här och skall nog snart lägga mig i sängen. Ella somnade som igår, vid halv åtta tiden. Sov hela natten och vaknade halv åtta i morse, så vi får hoppas det blir så denna natten med. Längtar tills vår favorit kommer hem imorgon. Dock kommer vi inte ses så mycket då jag skall iväg på tjejkväll så vi får ha en underbar och mysig lördag/söndag hela familjen.





Mm, så gott med penna!



Kommentarer
Mamma till Nim ♥

Tack det är bara bra :) kramis

2010-09-17 @ 10:06:18 | http://attblifler.blogg.se/
jessica

duktiga Ella. ja det gör väl inget om hon inte kryper det är många barn som inte gör det :) de kommer alla på sitt eget sett att ta sig farm på ju :)

vi ses ikv puss

2010-09-17 @ 13:19:25 | http://iiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback