Nässug någon?

Man blir aldrig av med förkylningen, och Ella har ju blivit förkyld Igen. Har köpt nässpray till henne, hittade en som var från 7 månader och fungerar jätte bra, problemet är ju bara att det kommer ju inte ut. Funderar nästan på att åka och handla en nässug. Tror det heter så, och vet ju inte alls hur det fungerar men skulle tydligen finnas ute hos barnbutikerna kanske även på apoteket. 

Både jag och Ella sover dåligt, först för att jag ligger och lyssnar efter henne hela tiden och tänker att hon snart kommer att vakna. Sedan precis när man har slumrat till vaknar man av att hon gråter. Men ligger kvar en liten stund för att se om hon bara hade en dröm, men så kommer det igen och får springa in. Baggar henne lite grann och lägger på henne filten och så in i sovrummet igen. Sedan blir det samma sak igen efter ett tag, så fick ta upp henne och gå ned på nedanvåningen så hon fick ny blöja, lite nässspray och lite mjölk. Efter en stunds försök att få henne att somna igen sov hon till klockan åtta imorse. 
 
Martin hade också problem med att sova då han var rädd för att försova sig då han skulle åka redan sex i morse, för annars skulle han aldrig hinna till Göteborg i tid plus att han nog också börjar bli förkyld. Ja, nätterna blir långa.

Funderar på att ta in Ellas säng till vårt rum då jag kommer att sova själv dessa dagar och se hur det går, då behöver jag iallafall inte springa fram och tillbaka hela tiden utan kan vagga henne liggandes. Har ju sånna vyss vyss tassar på sängen och jag vet inte riktigt vad vi skulle gjort utan dem, har fungerat super bra.

Annars idag har vi varit ute och gått en lång runda. Ella somnade direkt och jag kunde lyssna på musik. Har sagt till mig själv nu att jag måste gå ut varje dag och ta en promenad, både för mig och Ellas skull. Man känner sig mycket piggare och inte så lat när man lägger sig på soffan på eftermiddagen :) 

Vad hittar ni på med era barn på dagarna och kvällarna?

Jag känner mig så dum när jag sätter mig i soffan och tittar på tv lite för länge eller går runt och städar när hon är vaken, men Ella kan verkligen underhålla sig själv nu. Ja, bilderna säger väl sig själv. :)















Kommentarer
Maria

Vi har använt nässug på Maja varje gång hon varit förkyld sen hon var liten. Det var lite enklare förrut, nu är det en het strid mellan oss när vi ska använda den men det är det enda sättet att få ut snoret på!



Jag tittar också på TV, städar, diskar när Maja är vaken. När hon sover försöker jag göra saker för mig själv. Slänga mig på soffan en stund, blogga, duscha! Annars försöker vi komma iväg på öppna förskolan nästan varje dag (nu är hon ju sjuk dock :().. Man kan ju inte bara springa efter de små och ligga på golvet med dem, tror att det är bra för deras utveckling att få leka själva!



Kram!

2010-09-27 @ 14:43:21 | http://familjemys.blogg.se/
jessica

heej heej. ska vi komma till er på onsdag? vi håller ju på att måla om så här e saker över allt. O du kanske skulle vilja hjälpa mig med min blogg med du som gjort din så fin :) och så kan vi ut och gå en runda i lödde :)



Vi brukar med gå ut lite var dag så vi får lite luft och så. Städar så gott det går här hemma. och sover hon så passar jag på att kolla tv eller sitta vid datan :p det blir ju så. Annars träffar man en massa folk tycker jag. mest min kusin :)

2010-09-27 @ 18:00:22 | http://iiicaa.blogg.se/
Ida o Tuva

Asså hon är ju bara föööööör söt den lilla pluttan :) Hoppas vi kan ses snart igen :) Tuva har börjat krypa nu :) fast hon kryper ala crab style som vi säger hihi med ena benet upp, ser så kul ut!



Va jobbigt att ni inte får sova ordentligt, vi har oxå kvar snuvan, riktigt seg omgång måste jag säga :( vår nässug heter Otrivin, finns på apoteket o. funkar skit bra, men Tuva hatar den!

Hoppas d snart blir bättre! Krya på er nu! Kramar från oss!!

2010-09-27 @ 21:22:20
ellenojag

Va roligt att höra att du gillar bloggen, tack tack :)



den där tjejfilmen blev ingen tjejfilm, haha gick inte att övertala så någon helt ok film om någon maffialiknande grej ;)

Javisst är fix-klänninge underbar, älskar spetsen i underklänningen ;)



har Ella tagit några steg ännu? kan hon stå utan stöd?



ja du vet ju va vi gör på dagarna, fikar ;) haha nej men blir alltid en eller två promenader, med ett gungbesök, och sen blir det många träffar med mammorna o bebisarna och sen fika och shopping ;) hemma blir mest till att hålla koll på att Ellen inte river stället!!



kram på dig!

2010-09-28 @ 00:51:18 | http://ellenojag.blogspot.com
Carolina - Mamma till Minna

Vi har typ använt nässug till Minna sedan hon var liten.. Funkar fint, är ju jättesvårt att få ut allt snor annars. Köpte en på Apoteket. :-)

2010-09-28 @ 13:18:55 | http://livetmedlina.blogg.se/
Jennie edinge( Theodor och dantes underbara mamma)

Gå till badhuset, babyrytmiken på biblioteket, hälsa på djuren i skogen, öppna Fsk, kyrkans öppna grupperna.. Bara va, tänk inte så mycket utan bara njut... Och inte för att jag vill att du flyttar, men Broby är supermysigt.. Hade hellre bott i en soptunna än bott i Arlöv;-))..

2010-09-28 @ 15:58:43
Jennie edinge

Glömde säga att du kan bjuda hem mig och dante på fika;-))

2010-09-28 @ 16:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback