Underbara till hösten.

Har varit iväg på outlet idag i malmö. Hittade två par super coola skor till Ella, gympadojor. Ett par sweden och ett par vit/röda Umbro. Fanns även ett par timberlandkängor i rosa som jag absolut vill köpa till Ella, men är fortfarande lite för varmt ute för att ha dem nu, så väntar lite och hoppas att dem finns kvar om någon månad. Hittade även två super mysiga dressar, den ena var en rosa Adidas och den andra var en lila/grå Champion. Har letat efter det men aldrig hittat, så klart vi handlade dem nu, och så ett bra pris på det.

Jag satt och pratade med min farmor när vi var på landet om hur min faster och min pappa var när dem var små och hur dem tog sig fram till saker och ting och min faster hade hoppat fram på rumpan på något sätt med hjälp utav benet för att komma dit hon ville. Märker att alla barn har olika sätt att ta sig fram på, vår lilla tjej tycker bäst om att åla sig fram, som i militären :)

Det roligaste Ella vet det är att ta allting som hon absolut inte får, och stoppa Allt i munnen. Mm, så gott det är med mammas skor, och pappas strumpor.

Vi har även varit och tittat på en lägenhet i Arlöv som vi hade tänkt sätta upp oss i kö på, då vi känner att vi bor rätt så dyrt här i Löddeköpinge. Men så när man kommer dit känns det inte alls som hemma, det är Här vi äntligen trivs. Så vi står verkligen i valet och kvalet hela tiden. Varför vi skulle flytta tillbaka dit vi bodde innan är enbart för att spara pengar och kunna lägga undan. Så det känns lite trist det också, att man inte skall trivas, och det är väl huvudsaken? Ja, vi får se. Har även hittat vårt drömhus, men i Kristianstad, Broby. Åh, är så himla fint och helt renoverat, priset? För ett helt nytt hus med stor gräsmatta, tvättmaskin/torktummlare, diskmaskin, golvvärme etc. 885 000 kronor. Vill ha!







Kommentarer
maria - mamma till maja

Det är svårt det där med boende. Man vill ju ha pengar över och trivas... Frågan är ju hur mycket trivseln är värd. Vi bor också rätt dyrt (bostadsrätt i sthlm är väl alltid dyrt) men jag tycker att det är värt det. Skulle vi bara bry oss om priset hade vi flyttat upp till dalarna och köpt hus för länge sen... :-)

2010-09-25 @ 20:22:44 | http://familjemys.blogg.se/
Sophie

Kan ni inte hitta något fint hus här i Lödde ?

2010-09-25 @ 22:00:30 | http://sophiela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback