Släkten är här.

Nu är dem äntligen nere. Ellas mormor och gammelmormor kom ned igår vid tre tiden, så vi åkte och hämtade upp dem. 

Ella har sovit lite oroligt inatt och jag var uppe med henne precis då jag somnat till för natten, såklart. Så i med lite ersättning och sedan så somnade hon igen och sov enda till klockan åtta. Ellas mormor var fort uppe och kunde ta henne, så det var väldigt skönt. Lyx att kunna få lite avlastning mitt i veckan och dessutom på morgonen.

Vi tog en lugn morgon med mysigt sällskap och god frukost. Därefter tog vi en promenad ned till Center Syd för att handla lite till Ella. Skulle även inköpa skydd till bordet, till hörnorna. Men det fanns ju ingenstans (?) var inne på Bauhaus, men med sådan dålig hjälp ville man bara gå därifrån direkt. det är ingen som verkar veta vad dem har i sortimentet och alla går och frågar någon annan. Men så tillslut kom det en kvinna som hjälpte oss, men dessa skydd var ju helt fel. Inte sådanna som vi sett framför oss att det skall vara. Så det blev ingenting. Har dock handlat skydd till eluttagen, men vi vet dock inte riktigt hur man gör? Står någonting med en nyckel, men det finns tre vita skydd i och en som är gul, är det då den som är nyckeln? För den ser precis likadan ut som dem andra tre men är en annan färg. Ush, varför ska där alltid vara så svårt med så simpla saker.

Ella fick en kofta/jacka, par baggyjeans, strumpbyxor och en pyjamas från lindex och även en lila/vit mössa från polarn och pyret från sina underbara mormödrar :) Så tack så hemskt mycket säger vi till dem!

Så nu har vi varit här hemma i några timmar och jag har kunnat vila lite, känner mig hängig och förkyld. Hade super ont i halsen igår men så har den nästan försvunnit men så har man blivit täppt och hängig istället, suck. Men det är jag nog inte ensam om just i dessa tider.

Ella sitter nere och äter med sin mormor, spaghetti stod det på menyn idag. För oss blir det lasagne med god sallad. Martin kommer hem i kväll och åker sedan igen i morgon bitti, men det skall bli underbart att få ha han hemma iallafall under natten.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback