Har väntat på detta.

Inte mycket liv här hemma inte, iallafall inte från mig. Ush, nu har förkylningen kommit på riktigt. Kunde knappt andas i natt och det gjorde ju inte bättre utav att Ella vaknade ett antal gånger i natt. Gick och la mig en bra tid igår tyckte jag, någon timma efter att Ella somnat, men vad gjorde det. Hon vaknade precis när jag slumrat till och var ledsen. Precis när jag lagt mig i sängen igen så kom Martin hem, och då kunde jag absolut inte sova och blev pigg istället. Ella vaknar igen och är pigg, får i sig lite ersättning. Både jag och Martin försöker få henne att somna, men det slutar med att det står tre fjån inne i Ellas rum och vet inte vad vi skall göra. Så vi tog in henne till vårt rum, börjar klättra och ha sig, men så efter ett tag, efter många "bä bä vita lamm" somnar hon. Men inte jätte skönt att få en hand slängd i ansiktet eller nästan bli utrullad ifrån sin egna säng av vår lilla loppa så jag la henne i sitt rum igen och tillslut så somnade hon om igen.

Jag var så himla borta i morse att jag inte ens hörde att Martin gick upp eller att Ella hade vaknat och att hennes mormor kom och hämtade henne så att jag skulle få sova lite till. Då måste man vara rejält däckad. Förstår hur ni mammor har det där ute, som måste gå upp ständigt hela tiden. Vi har varit så bortskämda med att ha en tjej som sover hela nätterna, så har inte tänkt så mycket på det. Nätterna har bara rullat på, så man går ju upp som en zombie nu. Dock känns det jobbigare när man själv är sjuk också. Går inte att andas med näsan, utan får försöka med munnen (som jag har jätte svårt för) men så varje gång så kittlade det i halsen och fick svälja var och varannan sekund och näsdropparna var slut. Japp, underbart att få klaga lite! ;)

Nu är jag själv här en liten stund då Ellas mormor och gammelmormor gick ut lite med Ella, skall dock skjutsa dem till tåget om ca en timma. Så tråkigt att det varje gång skall gå så fort, vad man än gör. Men jag hoppas att mamma kanske kan komma ned igen om två veckor, för då blir det mycket resande för Martin. Han kommer dock hem igen idag på eftermiddagen och har lovat att vi skall ha en mysig kväll.






Kommentarer
jessica

då är det kanske inte säkert du kommer imorgon då? :( men krya på dig gumman pusss

2010-09-22 @ 14:01:38 | http://iiicaa.blogg.se/
Maria

Åhh vi har haft en likadan natt!! Maja somnade vid 21, vi gick och la oss vid 23.. 02 vakande hon igen! Johan fick sova så jag hängde på soffan i några timmar innan hon äntligen somnade om. Kände mig som världens sämsta mamma när jag vakande 8.30 och hör hur hon ligger och snackar i sitt rum (ingen aning hur länge hon varit vaken)...



Är ju också bortskämd med att få sova så idag är jag helt förstörd!!



Hopps vi båda får en bättre natt idag! Kram!

2010-09-23 @ 09:29:03 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback