En bra dag med andra ord.

Äntligen blev det babycafé. Såg att Ella tyckte att det var jätte roligt, hon ställde sig tillochmed upp på en gåvagn dem har där och började gå lite smått. Så nu har jag varit och handlat en play 2 gåvagn, en lite mer avancerad så hon har någonting att trycka och lyssna på också. Man kan även göra så att den bara kan stå också, så Ella bara kan stå och trycka och lyssna på musiken. Även att den talar om vissa saker som är rätt och fel, och att djuren talar om vad dem är för djur.

Jag fick Äntligen träffa mammorna också, var ett tag sedan nu. Och så sjöng vi som vanligt. Många utav låtarna där sjunger vi hemma också såman ser att Ella känner igen dem.

Efteråt var jag som sagt och köpte gåvagnen, och sedan mötte jag upp Elin för lite fika och shopping. Tydligen skulle dem ha en modevisning ikväll som vi stod och tittade lite på. Jag trodde att det tjejerna hade på sig när dem tränade var kläderna som gjorde reklam för, haha. Men så var nog icke fallen, för dem såg inte speciellt roliga ut när jag tänker efter.

Jag hittade ett par jätte söta rosa vantar till Ella, och så köpte jag två maraccas så hon hade någonting att göra i vagnen medan vi gick och provade skor och annat som inte alltid uppskattas.

Jag köpte ett par skor som jag velat ha, så jag tog tag i saken och handlade dem. Blev även ett skinnjacka och en kofta. Dock provade jag inte koftan och såg nu att den nog var rätt så stor, så får lämna tillbaka den imorgon.

Så en bra dag med andra ord!!






Kommentarer
tessan

åhh vilken fin gåvagn =)

När började hon ställa sej upp själv? måset väl vart ganska tidigt??=)

2010-10-07 @ 18:53:15 | http://tovasmamma.blogg.se/
Therese med Clara

Den såg rolig ut =)

2010-10-07 @ 20:06:29 | http://kossanshandarbete.blogg.se/
tessan

hm, man kanske skulle haft en gästbok här istället? el svarar man bara såhär på inläggen du gör till mig tex? helt ny på de här hehe



Tova blir 7 månader den 17 oktober.

Jo men då v a ella ganska tidig väl? Jo det händer så mycket lite fööör snabbt hehe, tova ligger neranför vardagsrums bordet o försöker sträcka sej efter kanten hehe, sen när hon e i gåstolen försöker hon häva sej upp vid köksbordet, hon når precis me fingrarna där hehe! Men de e kul oxå, men de e ingen liten bebis längre o de saknar man lite hehe! =) Tova ratar min mat hittills, men burkarna går ner toppen bra så vet inte om vi ska köra på dom ett tag o sen börja göra mat när hon blir lite äldre... men ahh ska prova googla lite recept o se va ja hittar, e lite kul o laga mat oxå =)

2010-10-08 @ 08:42:25 | http://tovasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback