Blev en liten utgång ändå.

Det blev en liten promenad och lite gungning för Ellas del. Kom en mamma med sin två-åriga son, ja, jag frågade åldern :) Börjar bli en standard fråga när man träffar folk med barn. Man vet ju aldrig och skulle aldrig kunna gissa. Så precis när jag hade tänkt att sätta mig bredvid Ella en liten kort stund och gunga bredvid så kom den lille och ville ha just den gungan!

Ella, som säkert dem flesta barn, älskar ju att gunga men just denna gång blev hon lite uttråkad fort då hon var trött så det blev en kortis för att sedan gå en liten runda för att mamma skulle få lite luft i sig också och sedan hem och helt plötsligt blev hon pigg igen. Ja, det är ju som man säger, hemma är verkligen bäst.

Nu nannar hon så gott i sin säng och jag funderar på att gå och lägga mig iallafall relativt bra tid. Bara det att jag har så svårt att bli riktigt trött när Martin inte är hemma. Så fort han kommer hem kan jag somna på två röda, haha. Låter som att så fort jag ser honom blir jag trött, men det är faktiskt positivt då man slappnar av på ett helt annat sätt för då är familjen samlad igen, precis som det ska vara.

Halsen börjar kännas helt okej nu iallafall, så tabletterna gör susen. Vet dock inte hur länge det måste gå innan man kan träffa folk på babycafé utan att smitta, någon som vet kanske? Annars kanske jag kan söka det på internet.

Hoppas att man får sova skapligt, som natten till idag var faktiskt helt okej fastän jag var uppe med Ella en gång, för hon somnade fort igen efter att hon fått mat och sov igenom natten. Så det ska jag absolut inte klaga på, men om jag får bestämma så, inte fler gånger! :)






Kommentarer
tessan

hej, tror det är ca 3 dygn innan man är smittfri.

Hm, undra om vi oxå ska besöka en gunga snart kanske=) Har aldrig gungat med Tova än. Förresten, har du några bra recept på mat till dom små? Tycker det är svårt och komma på vad man ska laga...=(

kram

2010-10-05 @ 09:31:06 | http://tovasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback