Världens bästa mormor.

Igår skulle jag egentligen ha träffat en föredetta kollega till mig som också har fått barn. Men han hade inte sovit så bra natten till igår så han tog igen det på förmiddagen istället så vi bestämde att vi skulle ses på fredag.

Så istället åkte jag och Ella till mammas jobb för att hälsa på och hennes kollegor äntligen fick se henne. Gick super bra och åka med henne dit ut, då det är två olika tunnelbanor. Hon var så snäll och så glad hela vägen. När vi kom dit så var hon överrallt och fick sitta i mormors knä när hon svarade i telefon.

Vi fick även vara med om en olycka utanför fönstret. Vi hörde bara att alla stod och skrek och tittade ut genom fönstret, så vi var ju såklart tvungna att gå dit. Då var där flera bilar som nästan var nära att åka ur vägen, och en bil hade åkt in i räcket och blev stående. Var sånt himla busväder igår och isit på vägarna. Mamma kunde gå tidigare igår så vi åkte hem alla tre och Ella somnade på två röda.

På kvällen klippte jag Martin innan vi skulle iväg och äta middag med Malin och Micke och lilla bebisen i magen. (2 dagar kvar till beräknat). Super trevligt hade vi och åt en underbart god mat. Jag drack även mina första glas julmust igår, och skulle kunnat dricka flera till, är ju så himla gott. Dock har vi sagt att vi ska vänta med glögg och allt vad det är till första advent. Vi spelade Yatzy och åkte sedan hem vid halv elva tiden.

Ellas mormor var barnvakt och det hade gått super bra förutom att hon inte ville ha mat och hon ville inte  sova i sängen heller, så det fick bli i vagnen tills vi kom hem. Så vi gav henne mat och sedan somnade hon så gott och sov till halv åtta i morse.

Nu väntar vi alla spänt på att lillen ska komma, vill ju vara kvar här uppe när det händer.







Du och jag mormor.

Mormor och Ella in action.








Ha en trevlig onsdag!




Kommentarer
Maria - mamma till Maja

Hade varit grymt kul att träffa er nu när ni är i storstaden men som du kanske har förstått så har vi lite familjesaker att ta hand om just nu så tiden och orken finns tyvärr inte! :(

Kram!

2010-11-24 @ 11:38:20 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback