Snökaos är vad det är.

Nu sitter vi i bilen på väg mot skåneland. Koncentrationen är på hög nivå, motorvägen är knappt plogad och snön vräker ned. Trodde vi skulle hinna längre än vi gjort innan det skulle börja vräka ner ännu mer. Men tar det lugnt!

Denna vecka har gått tok för snabbt, men har haft att göra varje dag och haft super mysigt. Igår var vi och firade min kusin Michaela som blev 18 år. Stora tjejen, och det betyder ju tyvärr bara att jag blir äldre? Nej, ush, nu pratar vi om något roligare. Super god plockemat, champagne och trevligt sällskap.

Första glöggen och pepparkakor för oss igår och det smakade ljuvligt. Gott som alltid! Och ikväll när vi kommer hem så blir det lite mer glögg och så tända det första ljuset. Krypa ned under täcket i soffan och njuta av den fina och tjocka snön där utanför.

Jag hade lite planer på att stanna en vecka till medans Martin skulle hem om och flyga till Göteborg imorgon förmiddag. Sedan blir han borta i veckan och åker till Sälen för mässa på onsdag. Då var planen att han skulle köra hyrbil ned till Stockholm och sedan att vi skulle ta vår bil hem på lördagen. Men det kändes inte helt okej, och jag kände att jag ville åka hem och fixa lite med julsaker och annat. Plus att jag är en liten Martin toffel!;)

Snart är vi uppe igen och då blir det mormor mys för Ella igen och för oss också såklart. Mamma är så duktig med lillan och dem har haft så roligt tillsammans. Kul också att hon fick vara med och se hur Ella lärde sig mer och mer att gå när vi var där uppe. ♥ Världens bästa mormor till Ella såklart.

I fredags åkte jag och Ella in till stan och träffade Kim och hennes lilla Mio. Super kul att äntligen få träffas då det var flera år sedan. Kompisar blev dem direkt också dem små busungarna.




Leker tittut med Kim.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback