Man är ju trots allt barn fortfarande.

Ny dag med nya tag. Natten var väl sidär, Ella hade inte sovit mycket alls igår på dagen eller eftermiddagen så hon var så trött redan vid sex tiden på kvällen, men både mamma och pappa försökte med alla medel att hålla henne vaken iallafall en timma till, och det gick med lite bad och sedan i med välling. Dock somnade hon inte direkt, utan fick nya tag och blev piggelin igen. Tillslut kunde dem små blå inte hålla sina ögon öppna längre och somnade. Fram till klockan ett, på natten. Pigg var hon igen och jag försökte verkligen få henne att somna om igen, men så i med lite mjölk och ny blöja så somnade hon tillslut.

Vaknade igen vid halv sex tiden och var pigg på nytt så pappa gick ned med henne. Vi bestämde dock att Martin kunde komma upp vid sju och byta av med mig. Kändes som jag precis hade somnat om och var inte på ett jätte bra humör just då, haha. Efter att Ella fått leka av sig lite och i och med att hon varit uppe några timmar så fick jag henne att sova, till halv tio och jag kunde ju gå och lägga mig vid Martin en stund till.

Ja, så såg vår natt och morgon ut!

Martin åkte till jobbet när vi kom upp och jag fick i Ella lite mat för att jag tänkte att vi kunde gå iväg till babycafét och sjunga lite. Men snopen som jag blev när jag såg att allting var nedsläckt och låst kom jag på att dem har höstlov och det blev en lång promenad för oss två istället. Skön höstmorgon/förmiddag i sandskogen.

Nu på kvällen har vi alla tre spelat fotboll här hemma, eller ja det blev Martin och jag i slutet, på blodigt allvar, haha. Ja, en utav oss vann, och host host, inte var det jag! Hm, men det var vi igen nästa gång. Man är ju barn fortfarande trots allt.


Ella hade tänkt hjälpa till med tvätten, inte säger väl vi nej till det.




Kommentarer
Therese med Clara

haha duktiga ella som hjälper till med tvätten :D



Låter kul med lekland! Fanns det mycket för de små eller är det bättre att vänta och gå till de har blivit lite äldre? Har nämligen haft lite funderingar själv på att gå med Clara men trott hon var för liten.

2010-11-02 @ 21:25:58 | http://kossanshandarbete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback