Dumma, dumma golv.

Dumma golv som var där just då, kunde det inte ha varit en mjuk madrass eller en gosig filt istället.

Ella stod upp mot väggen och skulle ta några steg och plötsligt så ramlar hon så hela läppen slår i golvet!! Fick då se att Ellas läpp hade börjat blöda och man som mamma, ja, vad gör man? Först blir man ju jätte rädd men försöker ju inte visa det utan tar upp henne snabbt som attan, in och hämtar papper och sjunger lite och sedan försökte jag att badda lite med en isbit. Och efter bara en kort stund så gick det från tårar till en glad liten tös igen som försökte ta isbiten från mamma men som hela tiden gled ifrån henne, och Det var roligt!

Tyckte jag fixade det bra för att vara första gången. Jag vet hur stirrig jag kan bli om något sådant händer och vet inte vad jag ska göra en kort sekund, men det jag ju såklart inte göra henne ännu mer ledsen och rädd så jag löste det. Var mest orolig över tandköttet och hennes lilla tand, att det inte hade hänt någonting där. Men det såg jätte fint ut och det var läppen som fick ta all stryk.

Efter denna mardröm så tog vi en promenad så hon fick vila lite (detta hände nästan precis efter att jag skrivit det förra inlägget)

Sedan har vi lekt en himla massa, hela dagen och kvällen och hon har tagit flera, flera steg och tyckt att det varit jätte roligt. Lekt tittut i vitrinskåpet och i tunneln. Så nu var hon helt slut och däckade på två röda. Saknar henne verkligen så mycket redan men jag hoppas verkligen att både hon och jag får sova i natt och vi båda vaknar upp pigga och glada för då är det en ny dag med nya möjligheter. Då ska vi nämligen hem till Malin och hennes lilla Alvin som blir hela 1 månad idag, helt sjukt! Han kom ju ut precis :) Så det ska bli super mysigt och får väl se om jag vågar hålla honom om han är vaken. Imorgon kommer även älskling hem igen från ett snöigt Falun så det ska bli kul att Ella kan visa allt hon har lärt sig på bara dessa dagar!:)

Om ca en kvart är det Desperate Housewife och då är det jag som bänkar mig framför med varm oboy! Ha en underbar tisdagskväll.





Kommentarer
Therese med Clara

stackars ella =( Tur det gick bra iaf! Är så jobbigt när de slår sig så de börjar blöda!

2010-11-17 @ 10:57:26 | http://kossanshandarbete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback