Mamma är sjuk.

Blev magsjuk i lördags och hade 38.0 i feber. Så har blivit soffliggandes för mig hela helgen med andra ord. Bara en himla tur att man har en sån underbar man som hjälper till.

Vet inte alls vad detta kommer ifrån. Antingen har jag ätit något konstigt, dock har Martin också ätit likadan mat, eller så blev jag smittad av någon på babycafét kanske. Var ju ändå 24 barn plus mammorna så kan ju ha kommit därifrån. Eller så är det bara ett vanligt virus. Ush, sprang på toaletten varje kvart och fick inte i mig någon mat förutom en liten bit banan och avslagen cola.
Igår kändes det lite bättre men så imorse vaknade jag av att jag mådde illa igen. Magen mår inte alls bra men Martin är nere och handlar samarin så det lugnar lite grann.

Man saknar att kunna pussa sin familj och få hålla om på riktigt. Vill ju helst inte komma Ella för nära heller, vill verkligen inte att hon skall råka ut för detta.




Kommentarer
Lisa

Hej! Hoppas du mår bättre snart! När är det ni flyttar? är det fullt upp nu?



Moa satt själv vid sex mån, sex o ett halvt nåt sånt, men då var det väldigt korta stunder och nu är det mer stabilt men visst är jag fortfarande rädd hon ska välta, det är ju lite svajigt efter ett tag hihi.

Hur är det med Ella? Hon är inte smittad nåt alls? Vänder hon sig o har sig? =)



kram från oss!

2010-05-10 @ 12:46:31 | http://lillaisbiten.blogg.se/
Johanna - mamma till Leia

sv: Nej, Leia sov borta första gången när hon var 2 månader. Då överraskade sambon mig med en konsert så hade inte så mke att säga till om. Men det gick jättebra och som du säger, det är viktigt att ha tid för varandra. Vårda förhållandet lite också. Så nu har hon sovit borta 2 ggr men varit borta några timmar många ggr. Har aldrig varit några problem, hon skrattar och busar med både farmor & mormor :)



Vi nattar henne runt 19.30. Förr sov hon hela nätter men när hon blev va 4 månader började hon vakna mitt i natten och har fortsatt med det. Så runt kl 3 går emil upp o ger henne mat och sen vaknar hon mellan 6-7 på morgonen och då går jag upp med henne.

2010-05-10 @ 13:14:36 | http://johannaostblom.blogg.se/
Hanna, mamma till Ellen

Usch ingen höjdar helg för din del ser jag , hoppas du mår bättre!

2010-05-10 @ 16:36:03 | http://ellenojag.blogspot.com
Johanna - mamma till Leia

sv: Leia tar bara MAMs nappar. Dom har ju som en rak napp, inte en med "kula".

2010-05-12 @ 09:12:19 | http://johannaostblom.blogg.se/
Maria

Uscha! Hoppas du kryar på dig och inte smittar lillskruttan!

2010-05-12 @ 09:35:12 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback