Lindas födelsedag

Var väldigt trevligt igår. Tog med mig stumpan och körde iväg. Så det var vi och en massa tjejer som satt och hade det trevligt. Ella var så himla duktig, hon var med oss vid bordet och var med överrallt och efter ett tag så blev hon så trött, la henen i vagnen och så somnade hon. Efter ett tag vaknade hon igen. Förståeligt då det är en massa liv och musik som hon är riktigt van vid, men efter en vaken stund till somnade hon igen och sov enda tills vi skulle åka. Sov hela vägen hem, vaknade till lite så jag kunde byta och ge henne lite mat och sedan somnade hon igen och sov enda till sju tiden.








Jag däremot ville kolla klart på schlager och se vem som vann. Satt och gäspade från land nummer 1 till 39, därefter förväntade jag mig att somna direkt, men icke. Låg och snurrade och när jag väl somnade drömde jag konstigt. Att jag hade Ella hos mig, men att jag inte kunde ta i henne och efter en stund som vaken förstod jag att hon inte alls var där. Så kan det hålla på för mig flera nätter, så för mig blev natten konstig. Kunde dock få sova någon timma på morgonen efter att Ella fått i sig lite mat, så tack för det gumman :)

Idag var det ju också morsdag. Fick grattis från Martin och mamma, kändes så konstigt att bli grattad på morsdag. :) Men ändå väldigt mysigt på samma gång.
Var iväg till svärmor och Jeanette (hon är hemkommen från Malta) Så brun och fin. Åkte först till kyrkogården som dem fick lägga blomma på mormors grav sedan hem och få i sig god mat. Fick min första morsdag blomma idag också, en fin ros som skall sättas i rabatten. Fick dock bli i en kruka jag hittade hemma. Så nu står den så fint utanför fönstret.



Även lite trött på detta ständiga regnet som aldrig tycks sluta. Men en positiv sak är ju att man inte behöver vattna gräsmattan själv. Annars går jag runt med den inhandlade vattenkannan som räcker den minsta bit man kan komma för att sedan behöva fylla på igen. Kul att se grannen stå och vattna med en slang, ett himla springade för mig haha.

Om två dagar exakt kommer älskligen hem igen. Tiden går verkligen fort får jag säga då man har saker att göra ständigt, bra. Men man är så saknesjuk och därför jag sover så dåligt också. Såfort han kliver innanför dörren och vi sedan lägger oss i sängen sover jag. :)

Huset är nu fullt med ljus, Martina i ett nötskal. Älskar ljus.





Ha en underbar kväll.



Kommentarer
Catty

ohhh vad mysigt med massa ljus :) hihi var jättekul att träffa er i lördags. ella var sååå härlig :D haha jätteduktig =)

2010-05-31 @ 17:33:35 | http://catty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback