Gräset sått?

Idag har jag varit iväg på babycafeet och träffat dem andra mammorna med sina små. Var många denna gång med så vi hoppade trumlåten då det tar sådan tid. :)
Efteråt gick vi till det vanliga Espresso House och fikade. Skönt att få diskutera med andra mammor ang mat och allt annat.

När jag kom hem så gick jag och älsklingen ut för att leta upp skogen som vi nästan har som granne. Jag skjutsade Martin innan jag skulle till cafeet så han kunde få springa i spåret och det hade varit en perfekt runda. Så han ville visa mig hur det såg ut men jag kunde inte gå så långt då jag fick skavsår (i gympaskor som jag haft hur länge som helst, hm). Men det är helt perfekt, tar ca 10 minuter att gå till skogen och sedan ca 2,5 km att gå där inne. Vi provade även att sätta upp Ella lite i vagnen så hon kudne se ut mer och det verkade uppskattas då hon satt och tittade på allt som hände runt omkring. Hon är ju så liten, men ändå så stor.

Idag har dem även sått vårt gräs. Besvikna då vi trodde att dem skulle rulla ut gräsmattor till oss så fort det blev säsong. Så vi har pratat lite med grannarna och har nu kommit fram till att vi kommer att köpa gräs själva och få hjälp med att lägga den för vi vill verkligen ha sådant klart till sommaren kommer.

Har även bestämt oss för att inhandla diskmaskin även här. Går inte att diska för hand då det blir stora berg när man diskat klart. Man har ju dock blivit väldigt bortskämda då vi hade det där borta men vi kände att det var det bästa inköpet vi har gjort.

Ella har varit lite ledsen idag så vet inte riktigt om hon börjar bli sjuk eller om hon bara är extremt trött då hon inte sovit så mycket på dagen. Hon blir ju väckt hela tiden då man tex har henne i bilstolen, den skall ju bäras ut och in. Men hon sov ändå hela natten till idag. Vaknade av att hon låg och spralla i sin säng ca halv åtta.






Kommentarer
Filippa - mamma till Liam

Vilken sötnos ni har! Hur gammal är hon? kram

2010-05-21 @ 20:15:00 | http://fillies.blogg.se/
Filippa - mamma till Liam

Han är 4 månader och 3 veckor snart :) Kul med bloggar som har barn i nästan samma ålder! ha en bra helg. Kram

2010-05-21 @ 21:56:23 | http://fillies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback