Frisk och på benen igen.

Äntligen! Det har varit en jobbig helg vill jag säga. Har inte orkat göra många knop. Men nu är jag frisk igen och vi har packat det sista (nästan). Fick nyckeln till vårt nya radhus idag. Sååå himla fint och man vill bara komma dit nu. Vi var där nyss och lämnade lite nya saker och gick runt och tittade lite till. Gräset är dock inte lagt ännu men det kommer dem göra så fort solen vill vara framme några extra dagar. Vi har även fått upp lite buskar på både fram och baksidan. Så kul och få träffa några av sina grannar och se dem packa upp sina saker och bosätta sig.

Imorgon blir det en vända till Ikea för att handla det sista och sedan åka och lämna det där borta och även mamma och hennes sambo kommer ned imorgon för att hjälpa till. Bra barnpassning också :)

Så efter denna helg så bor vi inte längre i Arlöv utan i Löddeköpinge!

Ella blev 5 månader i måndags, nämligen den 10:e maj, och då var det dags att gå ner med Ella på BVC för hennes vaccination nummer 2. Gick jätte bra och hon sa nästan ingenting. Första sprutan kände hon ingenting av och den andra blev det bara några små gnäll. Vår lilla ängel är så duktig, som alltid.  

Vägningen och mätningen gick lysande. Nu väger den "lille" 7810 gram och är nu 63,5 cm lång. Hon har även börjat med blöjnummer 4.. Stora tjejen med andra ord. Ella fick dock feber igår kväll och sov inte alls bra, så jag fick gå upp med henne och lägga mig i soffan. Så somnade inte förräns vid 3 tiden i natt. Men idag verkar hon iallafall lite bättre, har gett henne alvedon så febern verkar ha lagt sig. Martin hade också lite feber igår kväll så jag hoppas inte han kommer att få det jag hade.

Ella bland flyttkartonger








Kommentarer
Hanna, mamma till Ellen

Skönt att ha dig tillbaka on track igen! gud va söt lillan är på sista bilden, underbar!!

2010-05-12 @ 21:18:39 | http://ellenojag.blogspot.com
Anonym

Skönt att du är frisk igen!

ja visst är mössan cool :) Beställde den från geggamoja.se!



Kram!

2010-05-12 @ 22:11:04 | http://familjemys.blogg.se/
Sophie

Välkomna till Löddeköpinge!! :) Hoppas att ni kommer till att trivas bra =) Kram Kram

2010-05-16 @ 19:01:58 | http://sophiela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback