En utvilad morgon, men ändå så trött.

Fick sova en hel natt. Hon vakande inte förrens kvart i åtta och har inte vaknat någonting i natt. Kunde inte tro att det var sant när jag kollade på klockan, duktig liten flicka man har.

Idag har vi varit och storhandlat för första gången här och det är så skönt för vi har fått både en stor frys och kyl och kan fylla på bra med mat äntligen. Sedan har vi inte gjort många knop. Ella fick lite gröt innan idag med lite vatten och sedan lite ersättning på det och det blev hon faktiskt mätt och belåten på.

Köpte även en ny smak på puree, så det blev lax med potatis från 5 månaders ålder. Så den hade vi tänkt att ge till middag. Så tycker att vi lägger upp maten väldigt bra. Jag har ju slutat helt med amningen nu och fokuserar nu mer på annan mat.

Imorgon blir det babycafét igen där vi bodde innan, vill ju inte sluta att gå där bara för att vi har flyttat och tar bara 10 minuter att åka dit. Skall kolla upp vart förskolan ligger här borta och se hur det är och dem hade även café för unga mammor.

Nu ligger Ella och sover bredvid mig och Martin där nere i soffan. :)

Pluttan myser på sin nya filt.








Kommentarer
Johanna - mamma till Leia

sv: Det ska bytas ut mot välling. Vad jag förstått så mättar det bättre än ersättning när dom är 6 månader. Men Leia klarar sig 5-6 timmar på ersättning så jag det känns inte så bråskande. Jag känner mig bara så förvirrad över vad hon ska äta.. smakisar, gröt, fruktpuré.. åh, förvirrande! :P

2010-05-19 @ 14:42:58 | http://johannaostblom.blogg.se/
Frida

Vad söt hon är eran dotter

2010-05-19 @ 18:20:56 | http://franigjo.blogg.se/
Maria

Vilken lyxbebis du har :) Maja är också tillbaka i sina goda sovvanor igen "peppar, peppar..."! Kul att flytten gått bra!



Hur mycket mat/ersättning ger ni per dag? Hur lägger du upp dagen?



Kram!

2010-05-19 @ 18:50:06 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback