Så himla skönt.

Vi har verkligen fått in en rutin för Ella nu på kvällarna.
Jag tar och badar henne ca kl 21:00, sedan masserar jag in henne med olja i hårbotten (har lite skorv som skall bort) och det älskar hon verkligen. Masserar henne även på fötterna, benen, ryggen och armarna. Sedan sätter jag på henne pyjamasen, värmer ca 120 ml ersättning och vips så sover hon. Sover hela natten co hvakanr igen kl 07:00 då Martin går upp. Det är så himla skönt att man får sova en hel natt.

Så jag hoppas detta håller i sig :)

Dock har jag lite svårt att kunan gå ut på promenad med henne i vagnen. Så fort hon öppnar ögonen när hon ligger i vagnen så börjar hon att gråta. Vet inte vad jag skall göra? Hon äter såklart innan vi går ut. Har även lagt en kudde bakom så hon kommer upp lite. Är det någon som har något mer tips hur man kan göra?

Blir ju lite tråkigt om man blir tvungen att stanna hemma.
Men detta händer inte varje gång, men rätt så ofta. Vill ju kunna ha henne i vagnen fastän hon är vaken såklart.



Kommentarer
Maria

Skönt med kvällsrutiner :) Det har vi också haft men de är som bortblåsta nu. Maja sover i 4-5 timmars intervaller hela dygnet men det gör att hon är SÅÅÅ hungrig när hon vaknar. Blir aldrig mätt! Hoppas det går över!



Jobbigt att vagnen fortfarande inte fungerar. Maja brukar också gråta en svätt när hon vaknar i vagnen men ger sig efter en stund och somnar om... Vet inte vad du kan göra. ger du dig direkt eller försöker du fortsätta gå en bit och se om hon somnar om?

2010-03-01 @ 19:18:53 | http://familjemys.blogg.se/
Maja

skönt ni fått in så bra nattrutiner :) Siri sover alltid bredvid mig i sängen, och vill absolut inte sova ensam :) men det gör inte så mycket det är bara mysigt och ligga och sniffa i håret och kela. Blir lite trångt ibland så man inte kan röra sig så mycket på natten men man lär sig ligga still hehe. Samsovning funkar bra för mig eftersom jag ammar även nattetid, jag slipper gå upp och lyfta ur henne och amma och sen lyfta ner igen. Hon vaknar lättare då. Nu ligger jag ner och ammar henne och både hon och jag sover igenom hela nätterna utan att vaknar i princip. Ger henne bara bröstet var 4:e timme ungefär. Smidigt. så jag har ingen brådska att hon ska sova själv, hon är fortfarande liten. Sen blir det kanske lite trångt när hon blir större då får vi lära henne sova i sin säng.. men det ska nog inte bli några problem.



Jobbigt det med vagnen... jag kan säga så att för en månad sen så var Siri också så när jag skulle ut och gå, att hon skrek och skrek tills jag kommit ut och börjat rulla.. eller tills hon somnade. Lagom stressigt när man bara fick slänga på sig ytterkläderna och rusa ut ungefär... ibland lyckades jag lägga henne i vagnen när hon sov och då gick det ju bra. Var hon vaken var det hopplöst. Vet inte om det var för att hon blev varm.. provade att lägga över filten och knäppa overallen när jag kom ut.. men det spelade ingen roll.



Men nu så är det helt annorlunda,hon ligger bara och tittar och är hur lugn som helst tills vi gått ut. Hon sover sällan när hon läggs i vagnen utan somnar efter en stunds rullande. skriker i princip aldrig i vagnen längre... så det är kanske bara en fas som för Siri. Jag tror inte du kan göra annorlunda... det är bara och ha tålamod så tror jag det vänder. Men jag vet hur det kan kännas, frustrerande!

2010-03-02 @ 13:38:05 | http://majapirayan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback