Jobbig natt.

Har vaknat flera gånger i natt för att mata lillan, eller bara för att hålla om. Hon har sovit väldigt oroligt i natt och tror hon har lite magknip också, stackaren.

Ush. Detta är verkligen inte kul, då man inte vet vad man skall göra. Vill ju kunna hjälpa henne på alla sätt. Tänk vad skönt det skulle vara om hon sa att hon hade ont i magen, att hon var hungrig, att hon har tråkigt, you name it. Då kan man bara göra det hon vill och alla blir nöjda och glada. Men såklart skall det inte bara vara en dans på rosor. Man har nog varit så himla bortskämd att man blir helt chockad när det händer något sånt här.

Man kan ju känna att det dekulla vara skönt om någon annan kunde hålla henne lite så man hann göra lite annat, men jag känner att om hon gråter vill jag helst hålla henne själv. För jag kan verkligen inte slappna av.

I och med att hon är i hennes period så blir det att bära runt på henne överrallt. Kunde dock komma ut en liten stund med vagnen idag sådet känns skönt.

Men när vi kom hem tänkte jag att jag skulle sätta mig på vår balkong och läsa, men det ville inte Ella. Och så var det med den lilla egentiden.

Sedan gör ju inte allt detta något bättre i och med att Mannen är borta och kommer inte hem förräns på måndag. :/ Måtte dessa dagar gå fort. Vill ha dig hemma älskling :)

Ikväll kommer Jeanette och Erna över för att kolla på melodifestivalen, så man får lite sällskap iallafall.

Ha en trevlig helg alla.





Kommentarer
Lisa

Hej! Jag känner igen mig i det du skriver i det här inlägget, när lilla stumpan är ledsen/på gnällhumör så kan man inte slappna av! Å förstår det är extra jobbigt nu när Ellas pappa inte är hemma över helgen, skönt han kommer hem snart så blir det lättare. Å snart kommer Ella vara glad igen också då dessa perioder inte brukar vara så länge tycker jag! oftast är det ju inte magont eller nåt (om bebben inte gallskriker då, då kan det ju vara det..) utan bara lite gnäll/utvecklingsfas som jag upplever det.. för är det magont så brukar jag höra det direkt, det är smärta liksom... Å ja, Moa hade också en sån fas vid tre månader! så det är bara att härda ut! sen när hon är glad igen och ligger i gymet och busar själv hela tiden så glömmer man att hon nånsin har gnällt en enda gång :)



Är hon nöjd i bärsjalen när hon är ledsen? såg i ett inlägg att du har en sådan, verkar bra! Vi har en sele men sjal ser så mysigt och nära ut men Moa är alltid så nyfiken så hon skulle nog inte gå med på att vara i en sån tyvärr, haha.



Hur mycket ersättning brukar ni ge ungefär under en dag? Jag är lite så att ibland ammar jag bara för det är så mysigt men jag vet att Moa kan ligga vid bröstet lääänge så om jag ska iväg så brukar jag komplettera med ersättning för det är så smidigt o snabbt o jag VET att hon blir mätt.. =)



Det där du skrev om att hon inte vill ligga vaken i vagnen ibland - tar hon napp? För det är ett tips annars.. då kan hon ligga där och bara mysa med den i mun =) eller om hon kanske vill ha nåt att titta på, en mobil eller så i vagnen? Men nappen har räddat oss från många skriksituationer antar jag, haha.



Jajamen, bor också i Kristianstad, bott här i snart två år, är från sthlm. Var bor du?? Vi borde ses vi sex - du, jag, Maja, Ella, Siri o Moa :)



Hur känner du inför att gå i affärer och så med Ella? Jag tycker det är lite läskigt med smittorisken och så... alla som hostar och sånt... :P så är lite feg med sånt... Moa drabbades av rs-virus för några veckor sen som ledde till lunginfammation så jag är lite nojjig.



Oj, jag kan skriva hur länge som helst känner jag, haha... man älskar ju att prata om sin älskade bebis :D



Hoppas ni har det bra och mys trots att pappa inte är hemma! God natt!

2010-03-14 @ 01:05:33 | http://lillaisbiten.blogg.se/
Miki

Hej gumman, det är bara bra tack, hur är det med dig? Måste vara underbart att vara mamma! :)

Kram.

2010-03-14 @ 05:54:52 | http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback