Ellas farfar fyller 63 i idag.

Grattis Bengt på din 63 års dag. Tyvärr finns inte han i livet längre, men vet att han är där uppe och följer oss vart vi än är. Är bara väldigt ledsen att jag aldrig fick träffa honom, och det är väldigt, väldigt tråkigt att Ella inte får träffa sin farfar. Men, vet som sagt att han vakar över oss :)
Skall till Jeanette och hennes sambo idag och äta och även fira Bengt, så skall bli väldigt trevligt.

















Idag var jag och Ella uppe kl halv sju. Sovit sig igenom även denna natt :)
Var ute med vagnen ca halv nio. Inte en kotte ute:) Så var väldigt skönt att komma ut då. Solen hade dock inte hunnit värma ännu, men nu har jag suttit på balkongen (haft den vibratorträningen på magen) och njutit i solen.

Ella sover jätte bra i vagnen nu. Lägger henne där när hon börjar bli trött och somnar av sig själv. När vi varit på minneslunden så vaknade hon. )ville såklart prata lite med farfar:) ) men hon kan ha ögonen öppna någon minut för att vakna till men sedan börjar hon gråta och vill inte alls ligga där. Vet dock inne varför hon blir så (såklart då det är svårt att förstå för både henne och mig) men var kanske mycket att hon var hungrig. För när vi kom hem igen fick hon mat och blev trött igen så jag la henne i vagnen för att kunna gå ned till centrum, då jag skulle ned med jeanette och handla lite och även äta frukost. Efter att jag och Jeanette börjat äta vår fika på Espresso House vaknade hon till och var lite bölig. Men hon är väl ingen sitta still människa :) Så vi tog upp henne och hon blev lugn ett tag efter att fått titta på folk. Men sedan ville hon absolut inte någonting så jag fick gå hem och då blev hon lugn igen. Såklart :D

Förresten har jag märkt att hennes badbalja börjar bli för liten. Finns det större eller badar man dem i badkaret? någon som vet.



Kommentarer
Maja

så gör Siri också, tror de gillar när vagnen rör på sig och det skumpar :) Siri brukar börja gnälla om jag står stilla för länge haha... så fort man går igen blir hon kolugn.



Siri har också blivit för liten för badbaljan så nu badar vi i badkaret.. mysigare :) bättre plats att plaska omkring på! tar ju lite mer tid att fylla dock..



va skönt o slippa amma så mkt på nätterna. jag ammar kanske 3-4 ggr ibland men oftast är det nog för att hon råkat vakna o vill komma till ro igen och inte för att hon är hungrig. men sen är mjölken tunnare på kvällen/natten så kanske inte så konstigt att det blir ofta då.



Nu har hon sovit 2 nätter i spjälsängen utan problem. ville testa lite och det gick ju bra.. men det kändes lite tomt och inte ha henne bredvid, så tidigt imorse tog jag henne och la henne hos mig :) mysigast! men det är ju skönt o veta att hon KAN sova själv också.



va billigt gym du fick tag på! hon kommer nog ha mkt glädje av det :)



ha en bra helg du också! kram

2010-03-06 @ 19:15:16 | http://majapirayan.blogg.se/
Johanna - mamma till Leia

sv : Åh va skönt! :)

2010-03-07 @ 10:40:43 | http://johannaostblom.blogg.se/
Maria

Har också tänkt det med badbaljan.. Men när de väl kan sitta så räcker den ju hur bra som helst. Vet inte om man ska stå ut tills dess? Verkar jobbigt med en större också - är ju inte de smidigaste att fylla och tömma fram och tillbaka!

2010-03-07 @ 16:25:39 | http://familjemys.blogg.se/
Martina

Hejsan, hittade dej på familjeliv:) såg att du hade blogg.. Jo hur gammal e ella?? väldig söt dotter..

Fick en dotter med i dec 09 fast hon kom ut den 24/12 :) Mvh Martina

2010-03-07 @ 18:19:44 | http://maaartinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback