Tummen ur

Har inte riktigt kännt för att sätta mig inne vid datorn när solen väntar där ute. Men nu så tänkte jag att jag måste ta tummen ur och faktiskt uppdatera. Har ju hänt mycket på dessa dagar men får först och främst skriva om midsommar.

Vi hade planerat att vara hemma hos oss då vi precis flyttat, har gräsmatta och även att folk såklart vill se hur vi har det. Vi var ungefär tio personer + 3 barn och även grannen kom in lite senare på kvällen.

Jeanette och Danne kom lite tidigare än alla andra då vi skulle hämta bord och kunde lika gärna hämta upp dem på vägen hit. Jag hade gjort upp en lista vad folk skulle handla med sig så vi hade ett lite knytkalas som gick himla bra. Vi hade dukat upp här inne och medans potatisen skulle bli klar stod vi alla och minglade och drack fördrinken. Därefter rörde vi oss utåt där vi hade dukat upp och perfekt att solen tittade fram och höll sig där hela kvällen, så det blev att sitta där under resten av kvällen/natten. Jordgubbar blev såklart efterrätten och chips+dippa som jag längtat efter hela dagen, haha. Jag hade knappt ätit någonting av det andra.

Ella sov under hela tiden vi åt och lite därefter. Sedan ville hon inte sova förrens sent på natten såklart, men det gjorde ju ingenting då vi också var vakna och pigga.

Killarna provade att göra drinkar med froosh (drickan som Martin säljer) och dem blev faktiskt riktigt goda. Hade lite krossad is i så det blev lite tunnare, då den endast är gjort av frukt. Sedan har vi köp en soda stream av vår granne och den gick loss under hela kvällen.

Taxin kom ungefär vid tolv/ett tiden och hämtade upp dem andra och sedan fick vi besök utav grannen mitt emot och  även hans fru kom in en snabbis. Ella var fortfarande jätte pigg och detta var väl vid två tiden ungefär. :)

Några bilder är snodda av en annans kamera :)
































Kommentarer
Sara - mamma till Wilda

Nä, inte är man sugen vid att sitta vid datorn när solen skiner.



Va mysiga bilder. Ni ser ut att vara ett glatt gäng.



Förresten.. Du har väl inte missat min tävling



http://www.saratilling.devote.se/blogs/5029218/taevling-i-samarbete-med-dregglis-se.htm

2010-06-30 @ 08:55:19 | http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback