Otursdag

Verkligen! Vi hade tänkt att vi skulle bege oss till något badställe som vi fått tips om av grannen. Så vi packade ned allting (?) som vi behövde ha och packade in i bilen. Sätter i Ella i bilstolen och går och låser dörren, utan att ens komma ihåg att jag lagt min mobil på taket. Sätter mig i baksätet och vi åker iväg. Någon kilometer bort hör vi ett konstigt sviss, ja som att det är något som åker på biltaket och sedan försvann det. Efter ett tag letar jag lite efter mobilen och försöker tänka vart jag packat ned den. Neej, skriker jag till och kommer på att det som lät innan var min telefon.

Jaha, då var väl den krashad men åkte tillbaka för att försöka se om vi kunde hitta den. Martin släppte av mig där vi anade att den kunde ha varit och så just några meter fram låg telefon. I Gräset!! Telefonen fungerade men sim-kortet hade låst och därför vi trodde ännu mer på att den var helt i små bitar då Martin försökte ringa till den.
Mobilen hade fått sig en sväng på kanterna men displayen var helt i sin ordning. Detta är också en Iphone och har ju större display än en vanlig mobil och är mer känslig om den skulle hamnat med displayen, speciellt på asfalten



Glada igen åker vi vidare och Ella börjar bli hungrig och tänker att perfekt, kan ju stanna och mata henne. Då kommit vi på, eller rättare sagt jag, då det var jag som hade packat, att jag glömt mjölken hemma. Hade varit så duktig och värmt upp vatten i termos och tagit med flaska. Men mjölken, nej, den stod så fint hemma i skåpet.

Ella kan ju underhålla sig själv? Istället för mat, ja vad är inte bättre än sin stortå?



Happ. Fick åka in för att handla välling, men hade inte den vällingen där så fick åka till en annan större butik där dem tack och lov hade den.

Åker vidare efter matdags för Ella. Åker in på en badplats som var super mysig. Enda var att det var Fullproppat. Folk låg som packade sillar och detta var inte en stor badplats. Utan det var inne i skogen med gräsplättar.
Fick vända med all packning igen till bilen. Svettig som man blev satte vi oss i bilen igen och åkte iväg. Vart skall vi åka nu då, tänkte vi. Vi hade inte ens fått ett litet doppa fötterna dopp ens. Vad händer härnäst? Ella sitter och bajsar och det blir att stanna och byta. När vi skall ta upp skötväskan flyger all välling ut och över alla kläder och i bilen. Blev bara varmare och varmare. Fanns ingen papperskorg heller som vi kunde slänga blöjan. Så in i bilen, spann fast oss och jag sa direkt "Nej älskling, nu åker vi hem". Åker hem, beställer två sallader och sätter oss på altanen och njuter av att vi är hemma. Otursdag?


Ella fick iallafall bada och det blev hon glad för. Hon blir så himla svettig i nacken och i håret så hon fick en riktig avsvalkning.



Kommentarer
Martin

Ja, idag kan man skratta åt eländet! Älskar Dig!!!

2010-07-12 @ 12:30:32
Matilda

Haha vilken dag! En sån dag som man sen kan skratta åt i efterhand :)

Kram

Matilda

2010-07-12 @ 16:11:50
ellenojag

Haha nej men shit vilken dag!!! hoppas ni hade mysigt på altanen när ni kom hem iaf!!! Halloncafét ligger Mellan Vellinge och Trelleborg.. vid Håslöv kyrka.. gå in på hallongarden.com så får du bättre vägbeskrivning!! det är verkligen värt ett besök!! sov så gott! kram

2010-07-13 @ 00:44:05 | http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback