BVC och efterkontroll

Har precis kommit hem. Har varit på efterkontroll för min del idag, och allt har läkt och ser jätte bra ut. Så knipövningarna har gett resultat :)

Fick se min förlossningsjournal och det var jätte kul att få gå igenom dem med min barnmorska. Hon sa det att det var en väldig fort förslossning. Vi kom in 02:50 och Ella kom ut som sagt 05:33.

Därefter blev det en lång promenad i det fina vädret och fick även gå in och handla mat för ikväll.

Kom hem en snabbis och fikade lite och gav Ella mat sedan begav vi oss igen men då ned till BVC för att göra en läkarkontroll på lillan. Allting som allt annat såg jätte bra ut. Kollade blicken, ögonen, halsen höfterna och även vikten. Så nu är hon 54,5 cm lång och väger 4735 gram. Så allting går som på räls efter kurvan dem alltid går efter.

Vi pratade lite om amningen och om jag bara ger bröstmjölk eller om jag får ge ersättning också och det är jag tvungen till och det såg hon absolut inget fel i då det är många som får göra det. Men hon sa det att jag kan försöka att amma henne ca varannan timma i 2-3 dagar för att få igång produktionen ännu mer så jag ska försöka göra det nu och inte ge upp! :) Man vill ju att det skall räcka med min mjölk och inte behöva tänka på att behöva värma och alltid ha med sig extra. Så vi gör ett försök.

Nu sitter jag här och väntar på Martin och Ella ligger och sover. Hon är så himla söööt. Kan sätta henne i sin lilla stol och helt plötsligt hör man ett "joddel" och så ler hon sitt charmiga leende. 

Träffade en mamma nere på BVC som hade en dotter på 9 månader och hon var så himla söt. Hon både skrattade och kunde tom vinka så jag längtar till Ella blir i den åldern. Hon sa att ungefär vid 6 månader så är det jätte kul. För dåbörjar det hända ännu mer saker. Nu är det ju mer att mata mata och allt det där. Men jag tycker ändå att det är väldigt kul nu när hon är vaken mer utan att gråta och bara kan sitta och titta och vara med.

Här ligger lillan och sussar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback