Förkylning för stackars Ella.

Igår var Jeanette, Linda och Louise på besök för att fika lite. Virrig som jag är hade jag knappt något kaffe hemma eller något att bjuda på?! Så Linda tog med sig både det enda och det andra! :)

Sedan kom Martin hem från Jönköping med jobbet, men fick åka hem en dag tidigare i och med snöovädret som man hört skall komma. (Snöar utanför fönstret nu)

På tal om annat. Min underbara mamma kommer ned om en vecka, rättare sagt den 2 Februari och stannar till den 5 februari. Ska bli så kul att kunna få lite egentid med bara henne.

Idag har jag tvättstugan, så det blir inte mycket mer än så. Ella har gått och blivit riktigt förkyld, så det är bäst att låsa in oss här hemma och kurera henne. Hon nyser, hostar och snörvlar. Låter också som att hon har slem i lungorna och det tycker jag inte alls är kul. tycker så synd om henne. Har köpt koksaltlösning som barnmorskan sa åt mig att göra men tycker inte att det hjälper. Har nu lagt kataloger under två av sängbenen så hon ligger lite mer uppåt och förhoppningsvis kan andas lite lättare. 
Man känner sig så maktlös och vill ju kunna hjälpa till så mycket det bara går.

Tant Louise med lillan :)



Pappa och dotter.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback