Bärsjal till mig och Ella

Nu har jag beställt en bärsjal, en Looma Sino. Istället för att behöva gå runt och bära på henne och bara ha tillgång till en hand, om ens det. Så kan jag ha henne både nära och göra annat samtidigt.
Känns som en bra investering tycker jag, så jag får hoppas att den känns bra att ha på sig också. Verkar bara lite svårt att få till det, hur man skall snurra ihop den, men finns manual. Om det är enklare att förstå vete sjutton.



Nu sover Ella i sin säng, och jag har varit och lämnat Martin på sitt jobb, då han fått sin tjänstebil nu.

För varje dag som går blir Ella bara större och större och hon är så söt med sina underbara ljud hon har för sig. Ja förutom när hon skriker som en toka! :)

Helt plötsligt kan hon bara skrika ett litet skrik som att hon försöker prata, och så ler hon. Så ljuvlig är hon när hon är på sitt lugna och harmoniska jag. Hon är snart 5 veckor och kan redan röra sitt huvud upp och åt sidan och bak. Hon är verkligen jätte stark i nacken och om man har henne på sitt bröst kan hon helt plötsligt ta upp huvudet och titta på dig. Så detta är jätte spännande, att få följa hennes resa till att bli en stor flicka som inte behöver mamma och pappa längre, för att hon tror att hon kan klara sig så mycket bättre själv! :) Men det skall vi visa att hon inte kan! ;)

Hon har för tillfället mörkblåa ögon, som tycks bli lite ljusare. Vet dock inte när det är helt klart vad hon kommer att få för ögonfärg? Men det borde väl bli blå antar jag.

Jag själv hade ljusblåa ögon när jag föddes och har det fortfarande, så vi får se vad det blir.

Vi var nere på BCV i torsdags och vägde och mätte henne igen. Hon är nu hela 51 cm lång och vägde då 3900 gram, så nu har hon ju förmodligen gått förbi 4000 grams strecket hoppas vi iallafall, för då vet vi att hon får i sig maten hon äter iallafall.

Nej, nu tänkte jag sätta mig och kolla lite på The hills som jag har laddat ned när jag ändå har lite tid för mig själv. (Hör dock lillan väsnas inne i vårt sovrum)



Pst. Uppmärksamma det söta lilla leendet! ;)



Kommentarer
yohanna

åh vad fin hon är gumman! och ni tillsammans! tänker på er!

2010-01-13 @ 23:42:18
Maja

ja, jag hade också så mycket hår när jag föddes :) det är härligt! man kan ligga och pilla i det hur länge som helst ;) ser att du beställt sjal! jag har exakt samma i svart! från looma. Den är hur bra som helst! jag trodde det skulle va svårt att få till knytningen men det är jättelätt.. finns ju som sagt en bra manual att följa första gången sen är det bara att träna ett par gången sen sitter det. Siri älskar och ligga i den, somnar direkt.. de tycker det är så mysigt och ligga nära så ju :) så söt flicka du har!

2010-01-16 @ 11:55:43 | http://majapirayan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback