Utvilad och Promenad

Idag har jag fått sova väldigt mycket. Somnade halv elva och vaknade halv sex, somnade därefter om till nio. Så nu känner jag mig utvilad. Har precis kommit in genom dörren. Varit på promenad med Jeanette, så skönt att inte behöva gå själv varje dag. Så tur att hon pluggar några veckor hemma :)

På schemat idag är det inte så mycket mer som händer. Väntar på att hon skall vakna, och jag har precis kunnat äta.

I förrigår var vi på Ellas farmos jobb och visade upp henne. Var där när hon bara var någon vecka gammal så det var kul att visa hur mycket hon har växt:)

Men efter att vi skulle gå hem igen så ville hon defenitivt inte ligga i vagnen. Stumpan lilla slutade aldrig gråta. kan ju inte vara kul att ligga där i, förstår ju jag med, fast att det är så varmt och skönt. Man vill ju såklart vara uppe och titta på alla människor och bilar.

Martin är i Göteborg idag för lite utbildning, så han kommer hem ca 17 idag. Sedan skall vi titta lite mer på OS. Jag tycker egentligen inte att OS är så speciellt roligt, iallafall inte vinter os. Men vad gör man inte för mannen, plus att det var riktigt kul att Ferry tog Guld. Ja och även Kalla. Så det är ju klart jag tittar när det är Sverige.

Jag börjar fundera lite på när man skall gå på babygym. Någon som har vet när man brukar göra det?

Imorgon är förresten Ella hela 10 veckor. Det är inte förrän nästa vecka hon skall iväg och vägas och mätas igen. tycker det är så kul att gå dit och se, så jag skulle nog ändå vilja gå varje vecka :)

Egentligen brukar man inte mäta sina små varje gång, men jag frågade förra gången om vi inte kunde göra det ändå, så ja, hon hade ju ändå växt 2 cm, så det är himla kul. (så kommer be snällt nästa gång igen)

Just det. Jag och Martin hade faktiskt lite kvalitetstid i lördags. Farmor tog hand om Ella dem timmarna vi var borta, och det kändes väldigt skönt. Visst man saknar ju såklart Ella så fort man inte ser henne, men det var behövligt att kunna vara bara Vi.

Mysiga bilder från dagarna som gått.


























Kommentarer
Maja

hej! hur är det med er? vi är fortfarande lite småsjuka.. nu hostar vi här hemma jag och siri :( så trist! man orkar inte göra så mycket om dagarna.. mest ligga och mysa. hur går det med ella? hon växer ser jag :)

jag själv jobbar på ica, har väl tänkt va ledig till hösten iaf, ev fram till nästa år men jag vet inte.. beror på hur det blir för min sambo med hans jobb. Han har precis fått nytt ..hur länge har du tänkt vara hemma?



ja en av min bästa vänner fick faktiskt barn strax före mig :) helt otroligt och jättekul att ha nån att umgås med och som man kan snacka massa med om allt som händer. Framförallt kul att någon är ledig samtidigt när alla andra jobbar ;) men annars känner jag inga? känns som man ändå är hyffsat mycket yngre än andra med att skaffa barn, inga andra av mina vänner har barn. Du själv?



må så gott! kramar



förresten, går det bra med sjalen?

2010-02-18 @ 16:25:23 | http://majapirayan.blogg.se/
Maria

Det är lite olika faktiskt. Amningen fungerar nu på dagarna, så brukar amma med 2-3 timmars mellanrum. men på kvällarna blir hon aldrig nöjd. så då brukar vi ge henne 60-100 ml efter amning. sen brukar jag ge bara ersättning runt midnatt, 120-150 ml, bara för att då sover hon minst 4 timmar! hur gör du?

2010-02-19 @ 10:09:53 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback