Läkaren med Ella

Har varit med Ella hos barnläkaren idag. Fick en kvällstid så jag och Martin åkte dit med henne. Hon har ju varit så förkyld nu i flera veckor och har tyckt att det blivit värre den sista veckan.
Hon hostar väldigt mycket, mest på morgonen dock men ändå. Och även snorig och nyser väldigt mycket. Så vi kom dit och doktorn lyssnade på hennes hjärta och kollade näsan och även halsen. Men allting såg jätte bra ut.
Han skulle dock ta ned en smal slang i Ellas näsa för att se om hon hade någon täppa i någon utav näsborrarna.
Åh gu vad synd jag tyckte om henne, jag vågade inte ens vara kvar i rummet utan Martin fick hålla i henne. Klarar inte av att Ella ska gå igenom en sådan obehaglig sak. Stackars lilla gumman. Jag stod utanför och hörde henne gråta fastän jag höll för öronen.
Sprang in när doktorn var klar och tog henne i famnen!! Ush aldrig mer.
Men det var ingenting som såg konstigt ut alls, utan var bara en vanlig förkylning som kommer att ge me sig så småningom. Så det känns ändå skönt att vi var där idag, så mamma kan vara lugn igen :)

Nu sitter jag här själv. Lämnade Martin på Olearys idag. Skulle träffa ett killgäng som han skall åka med till Barcelona i Mars för att kolla match. Och jag har precis nattat Ella. Så det är väldigt tyst här hemma för en gångs skull. Dock inget roligt alls. Saknar dem båda jätte mycket redan.

Idag skulle jag egentligen gått på mamma gympa, men kom inte iväg. Kände inte att jag riktigt orkade åka dit idag, så får bli nästa vecka. Så man kommer igång på riktigt med träningen :) har även fått låna en dvd av Jeanette med en massa övningar. Så kanske får göra lite sånt i sitt egna vardagsrum så länge :)

Bebis innan vi skulle gå ut och gå jag och hon.



Pappa och Ella myser.



Stumpan är såå duktig.








Kommentarer
Johanna - mamma till Leia

sv: Allt går bara bra! Det flyter på väldigt smärtfritt :) hos er då?

2010-02-25 @ 09:15:00 | http://johannaostblom.blogg.se/
Maja

hej! jobbigt med förkylningar som inte vill ge med sig, vi är också fortfarande snuviga.. siri har haft en jobbig hosta i mer än en vecka.. inte kul och se när hon blir alldeles knallröd och börjar skrika efteråt.. jobbigt när de är så små :( men det går ju över!



Annars går allt bra här tycker jag, ammar helt fortfarande och det funkar bra! längtar till våren nu så man kan ta RITKIGA promenader.. är så trött på att få lyfta och kånka vagnen över snödrivorna haha.



Läste dina inlägg lite längre ner.. jag känner igen mig i mycket och Ella och Siri verkar ganska lika tillsättet ibland :) Siri får också såna gråtattacker och har hänt några gånger i vagnen och det är inte alls kul när man är på stan eller så, bara vända och gå hem. Affärer undviker jag för vagnen måste rulla och helst utomhus hehe.. även om jag tar bort täcke och knäpper upp så börjar hon gnälla när vi kommer in i affärer. Om hon inte sover jättedjupt förstås. Jag läste att hon är lite gnällig på kvällen och det är siri också ibland.. runt 19-20 brukar det va lite gnäll, tror hon är trött. Men man vill ju helst hon ska va igång då timmarna innan man ska sova, så hon sover gott. Hon har även svårt för att sova i sin egen säng, jo en stund funkar max ett par timmar sen vill hon ligga bredvid oss.. sällskapssjuk så det skriker om det :P men vi kämpar med att få henne och soova bättre i egen säng, det ärju mysigt och ha henne mellan oss men det är bra om hon KAN sova själv också. :) men det blir ju bättre.. de utvecklas ju hela tiden.. kan inte va lätt och va liten :)



ha det så bra! kramar

2010-02-25 @ 16:44:28 | http://majapirayan.blogg.se/
Maria E

Skönt att det blivit bättre! Här har det börjat bli vääldigt kinkigt varje dag. Vet inte om det har med maten att göra eller om det är en sån period bara. Men det är lite tröttsamt. Hon har blivit lite snorig så tror att det kan spela in också! Vad gör ni åt Ellas förkylning?

2010-02-25 @ 17:57:13 | http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback