Hissen, ett himla meck vissa gånger.

Så himla jobbigt. Vi bor ju högst upp i ett åttavåningshus och man känner ju ibland att tänk om hissen inte fungerar nu. Det hände idag, eller den fungerade men i källaren stod dörren uppställd som den har gjort två gånger innan så ingen kan åka. Tänk om den varit så när jag skulle ned med vagnen. Hur skulle jag då kunna komma ned? Jo, det blir i såfall för mig att först gå ned med lillan för att kolla vid varje våning om dörren står uppställd och sedan upp igen för att åka ned. Det känns lite sådär.
Skulle ned och kolla tvättstugan om den var ledig nu på dagen och då hände det att dörren var öppen där nere, så jag fick gå ned med Ella. Så detta känns inte jätte kul varje gång.

Men Ella hon är alltid glad ändå :)



Så nu sitter lillan hos mig och är redo för att hjälpa mamma med tvätten.



Trodde jag ja. Skulle inte ha nämnt tvättstugan för henne. Hon är så lat!! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback