Ella idag.

Idag har Ella namnsdag, så grattis gumman! :)

Just nu ligger hon i soffan och sover lite och jag får en liten stund för mig själv och kunna skriva här. Igår var jag ute på en lugn och lång promenad. Trodde jag? Efter halva vägen börjar Ella skrika hysteriskt. Jag panikslagen sprang hem och vad tror ni? det var ju maten hon ville ha, vad annars ;)

Så det blev ingen lång runda det inte. Skulle hämtat ut ett paket vi fått men det hann jag ju inte heller. Kunde dock hämta det sedan när mannen var hemma. Var ett paket från min pappas fru, med lite sockor och gosedjur. :)

På kvällen är hon så himla gnällig. Vet inte riktigt varför. Igår var det dock lite bättre, men annars så slår det aldrig fel när man skall äta. Då vill hon ha all uppmärksamhet såklart :) 

Hon somnar ju alltid så snällt i famnen men sen när man skall lägga henne så rätt var det är blir hon klarvaken och vill inte alls ligga i sängen.

I natt fick hon dock sova mellan oss, men gu så varmt det blir efter ett tag. Vi har ändå en 160 säng men blir väldigt trångt med tre personer i. Men hon brukar nästan alltid sova i sin säng, vill vänja henne vid det istället för att hon skall bli fast hos oss. Blir så mycket jobbigare då. 
Vi sitter ju ändå alltid och myser med henne på dagarna och kvällen :)

Nu märker jag tyvärr att mjölken börjar försvinna från mig. Tror jag iallafall? Försöker få upp produktionen genom att amma mer och mer, men tycker inte att det hjälper och hon är alltid mer hungrig när jag matat henne. Förutom på natten då.

Plus att jag har märkt att varje gång jag ammat henne innan vi skall ut och göra någonting eller bara ta en promenad så vaknar hon efter en kort tid och skriker. Men om jag däremot ger henne ersättning innan sover hon flera timmar.

Pratade med mamma precis om detta, i och med att jag känner mig så dålig? varför kan inte jag ha mer mjölk som alla andra. Men det är inte bara jag som har det så och skall absolut inte känna så, och det vet jag innerst inne. Så man skall ändå vara väldigt glad att det finns annan mjölk att ge. Och plus att gumman är ändå lite mer än 2 månader, så det har ändå räckt ett tag.
Det är också så att när jag ammar henne så känns det som att hon spottar ut viss del av mjölken, och att hon även släpper och tar bröstvårtan flera gånger. Hon trycker och vrider sig och jag vet inte vad så det är inte allt för kul det heller.

Men som sagt. Skönt att hon ändå fått i sig min mjölk så pass länge ändå.

Hon är fortfarande förkyld stackare. Känns som att hon har varit såhär enda sen hon kom hem från BB. Men barnmorskan här nere säger ingenting, och tycker inte att det är någonting konstigt i det. Det är väl klart att det är lite konstigt att vara förkyld så pass länge? Visst Martin har varit förkyld och även jag, och sedan är ju folk i omgivningen också kanske sjuka, men tycker ändå att 2 månader är en lång tid?

Nu hade jag kanske tänkt att gå ut en stund och även handla för kvällen. Det är ju fredag och älsklingen kommer vara med mig och Ella hela helgen :)

Har dock inga nya bilder än. Men det kommer :)




Kommentarer
Maria

Kan ju vara att hon växer och kräver mer nu. Det var så för mig förra veckan. BVC sa bara låt henne äta hur ofta och hur mycket hon vill så rinner mjölken till igen! Annars finns ju hela affären full med ersättning - man ska inte må dåligt för att man ger ersättning (jag tyckte det var skit jobbigt i början).



Jag är inte överförtjust i att amma så det blir nog bara 2-3 månader till med det...

2010-02-19 @ 10:36:59 | http://familjemys.blogg.se/
Anonym

Jag hade samma problem med min dotter. Jag fick pumpa ut det jag kunde i 6 veckor, sen blev jag stressad och fick lite ångest för att det inte funka längre. Jag slutade pumpa för att må bättre själv och kunna fokusera på dottern istället för att stressa över mjölken.

Det är så viktigt att man är possitiv när man ammar, pumpar o.s.v annars funkar det inte.

När vi gick över till ersättning blev hon nöjd och kunde sova i timmar och jag som mamma blev gladare.



Det jag vill säga är att du inte ska ha dåligt samvete, du har gett henne allt du kan och det är super bra! Ge henne ersättning för det funkar lika bra. Min dotter är go och rund så de förlorar inget på det =)

2010-02-19 @ 22:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback