2 månader igår

Ja! Tiden bara rusar iväg. Igår blev Ella två månader och idag har vi varit och vägt och mätt henne. Så nu är vår "lilla" stjärna 56,5 cm lång och väger 5290 gram :)

Det var idag som vi också skulle prata med mig och fick fylla i ett formulär. Hade också lite frågor som jag fick svar på så det kändes väldigt skönt.
Stannade också kvar på babycafét en liten stund för att sjunga lite och träffa dem andra mammorna, så det var väldigt trevligt. Ella var inte minst denna gång ;)

Både igår och idag har hon dock varit väldigt bölig och inte vetat alls vad hon velat. Fick gå upp i natt och lägga mig på soffan och massera hennes mage, så vi har inte fått mycket sömn tyvärr. Hon somnar till ibland och så vaknar hon lika snabbt.

Nu på dagen har jag kunnat sova någon kvart kanske, för hon verkar sova så himla oroligt och sedan börjar hon gråta hysteriskt stackarn.

Men nu har jag satt henne i sjalen för att se om det hjälper.

Efter att Martin slutat jobb så skall vi åka till hans kusin för att hämta ett babygym. Så vi får igång Ella lite :)





Kommentarer
Johanna - mamma till Leia

Leia har under dessa skrikdagar också somnar till och sovit ca 10 minuter och sen vaknat lessen. Så jobbigt när man inte vet hur man ska hjälpa dem. Är väl bara att ta dom nära sig och vänta på att tiden ska gå. :)

2010-02-11 @ 16:26:46 | http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback