Hon blir så stor.

Har fikat med Elin idag och haft det riktigt trevligt, som varje gång. Varit ett himla blåsväder idag så blev fika istället för att åka in till malmöfestivalen eller gå på Ribban.

Har inte gjort så värst mycket mer idag mer än att umgås och myst med Ella. Imorgon däremot skall vi först iväg och göra Boel-test på Ella, vet inte riktigt vad det innebär, men är nog lite att dem skall kolla hörseln och blicken? och sedan vägning och mätning som vanligt, men det var mer än en månad sedan vi var på kontroll så det skall bli väldigt spännande och se hur mycket hon har växt.

Sedan skall mamma Martina iväg och klippa sig. Har bestämt mig att det skall bli kortare iallafall och skall väl förmodligen tona det mörkare, men det gör jag nog själv. Ringde till vårdcentralen igår angående mitt hår då jag tappar extremt mycket och det har jag gjort sen jag slutade amma om inte innan också. Men dem sa att det har att göra med att ens barn får all energi både när hon ligger i magen och när hon är utanför och skall ammas och hon jag pratade med hade fått precis likadant med alla hennes barn och var tvungen att klippa sig rätt så kort varje gång :) Så nu blir det min tur, ingenting är roligt med håret längre. Vill bara ha det uppsatt hela tiden och fått aldrig till någon frisyr. Men jag pratar alltid om att jag vill ha långt hår hela tiden och sparar och har mig, men när det sedan blir långt så vantrivs jag och får aldrig riktigt till det och det blir slitet.
Så hoppas nu på att jag passar i lite kortare, och om inte så växer det ut så fort.

Ella lärde sig och dricka ur sin flaska alldelse själv, hon satt upp, helt plötsligt låg hon ned på rygg och hade flaskan i munnen, duktiga lilla tjej.

Hon har inte riktigt förstått hur man kan ta sig upp från rygg sittandes och inte heller till stående i sängen, men det kommer väl när man minst anar det som allt annat har gjort. Och det är så roligt och se allting som händer, och det gör det nästan varje dag.






Vi älskar dig!



Kommentarer
ellenojag

Skönt med klippning, blir det kortkort!?

ja "usch" va tiden går fort, de är inga bebisar längre våra småtjejer!! Ellen började med att ställa sig på knä i spjälsängen, sen rätt som det var en dag så drog hon sig upp, o nu gör hon ju typ inget annat ;) ska ställa sig upp mot ALLT, så bra kondis får man ju på köpet iaf!

2010-08-24 @ 23:37:48 | http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback